معاون هنری ارشاد گیلان از برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سید امیر مصباح، معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری استان، بزرگداشت استاد یوسف فخرایی، پژوهشگر، نویسنده و مدرس تئاتر کشور در گیلان برگزار می‌شود.

وی آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره استانی را ٣١ تیر ماه اعلام کرد و افزود: موضوع نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استانی "بزرگداشت یوسف فخرایی"، آزاد است، اما مضامینی همچون بنیان خانواده و تاثیرات مدرنیسم در اولویت هستند.

معاون هنری ارشاد گیلان فرهنگ و سنت‌های ایران اسلامی، دنیای معنوی و انسان معاصر را از دیگر اولویت‌های این جشنواره دانست و خاطرنشان کرد: اقتباس از داستان‌ها و رمان‌ها بلامانع است به شرط آن که در ابتدای نمایشنامه، نام داستان یا رمانی که از آن اقتباس شده، ذکر شود.

مصباح اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه نویسی برای هنرجویان آموزشگاه ها، بزرگداشت استاد یوسف فخرایی، ارج نهادن به آموزش هنر، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان، استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی تصریح کرد: یوسف فخرایی متولد سال ١٣٤٥ در اهواز، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران است و تجربه تدریس در دانشگاه‌های هنر تهران، دانشکده سینما - تئاتر، دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن و دانشگاه جامع علمی - کاربردی رودبار را دارد.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان افزود: نمایش‌نامه‌های رزم اسفندیار، زمانی برای گفتن، سهراب در مه، آتش؛ آب؛ باد؛ خاک، من و هزار تو، کالیگولا؛ باران؛ کبوتر، جایی در میان آب ها، جزیره، یک تاج و دوسر، پهلوان دیو دلقک، سیا گالش، فقط یک نور تخت، یک روز روشن خدا از این نویسنده منتشر شده است.

مصباح یادآور شد: اختتامیه نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی گیلان بزرگداشت یوسف فخرایی، هفتم شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

بزرگداشت یوسف فخرایی، پژوهشگر، نویسنده و مدرس تئاتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.