معاون وزير و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور گفت: براي حل مشكلات شبکه حمل و نقل بار، روابط صاحب كالا ،شركت هاي حمل ونقل و راننده نظام مند مي شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل ازروابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اصفهان، عبد الهاشم حسن نيا در حاشيه بازديد از پايانه امير كبير اصفهان اظهار كرد:‌ با ايجاد ارتباط منظم و نظام مند بين صاحب كالا ، شركت حمل و نقل و راننده ديگر مولفه هاي موجود در اين حلقه حذف مي شوند .

وي افزود: با ساماندهي سامانه بار كشور، منابع توليد بار، انبارهاي بار، كارخانجات و بنادر شناسايي مي شوند و انجمن هاي صنفي سراسر كشور مي توانند برای ثبت نام ، پيگيري و تقاضاي حمل بار اقدام كنند . ‌

حسن نيا گفت:‌ تا زمان راه اندازي ارتباط منظم و نظام مند بين صاحب كالا و شركت هاي حمل ونقل ، كرايه و حق كميسيون ها پيامكي به رانندگان اعلام مي شود و در بارنامه نيز ذكر خواهد شد.

وي با بيان اينكه اصفهان با دارا بودن حدود 50 هزار راننده و 35 هزار ماشين يكي از قطب هاي حمل و نقل كشور است ، افزود : حدود 70 درصد بار توليدي در اصفهان ، توسط ناوگان حمل و نقل خود استان جابجا مي شود.

به اذعان معاون وزير راه و شهرسازي ، ناوگان حمل و نقل اصفهان همواره در زمان هاي بحران و شرايط سخت به كمك نظام حمل و نقل كشور آمده اند .

وي همچنين از آغاز پوشش بيمه تكميلي 900 نفر از رانندگان و همسران آنان از ابتداي مرداد ماه خبر داد و گفت:‌ منابع مالي اين اقدام توسط شركتهاي حمل و نقل بار كشور تامين شده است.

حسن نيا همچنين اقدامات سازمان تامين اجتماعي و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي رفع دغدغه رانندگان در رابطه با سنوات بازنشستگي را خوب ارزيابي كرد و افزود: كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي نيز قرار گرفتن شغل رانندگي در زمره مشاغل سخت وزيان آور را در دستور كار خود قرار داده است.

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور با اشاره به نظارت جدي اين نهاد بر شركت هاي حمل و نقل اظهار كرد:‌ جهت شفاف سازي در صدور بارنامه ها، نظارت مستمري بر فعاليت شركت هاي حمل و نقل كالا داشته ايم و دراين راستا عملكرد بيش از 370 شركت بررسي شد در نهايت منجر به تعطيلي موقت و دائم 65 شركت شده است.

وي ادامه داد:‌ همچنين كميسيون ماده 12 ستاد مركز با حضور در استانها و شركت در جلسات كميسيون هاي استاني نسبت به بررسي شكايت رانندگان و رفع مشكلات آنها اقدام مي كنند.

 

معاون وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد:‌ بر اساس نتايج جلسات متعدد با نمايندگان صنفي رانندگان مقرر شد، كرايه اين صنف 20 درصد افزايش يابد.

وي با اشاره به ثبت 12 هزار و 400 شكايت توسط رانندگان در سامانه هاي ارتباطي اين نهاد خاطر نشان كرد: سامانه 141 ، تلفن گوياي 141 ، سامانه پيامكي 3000141 پاسخگوي شكايات و مطالبات رانندگان است و به سرعت به شكايات واصل شده رسيدگي مي كند.

حسن نيا گفت: كارت هوشمند رانندگان و پيمايش ماشين ها در اختيار ادارات استانها قرار گرفته است تا رانندگان از اين طريق بتوانند لاستيك  مورد نیاز خود را از طريق نمايندگان فروش و باقيمت مصوب وزارت صنعت معدن تجارت خريداري كنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار