مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از آغاز طرح پویش امامزادگان سرزمین من همزمان با آغاز دهه کرامت در بوشهر خبر داد و گفت: این پویش در قالب تیزر، موشن گرافی، پاکست و گزارش مردمی به صورت نمایشگاهی و طرح‌های مفهومی در فضای مجازی اجراء شده است.

آغاز طرح پویش امامزادگان سرزمین من در بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حجت الاسلام مرتضی محمدیان بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران از وجود ۳۹۸ بقعه متبرکه در استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت: از این تعداد بقاع متبرک ۲۸۷ بقعه آن امامزاده و مابقی مربوط به بزرگان، مشاهیر و شخصیت‌های مورد احترام مردم هستند.

وی از اجرای پویش امامزادگان سرزمین من در بوشهر خبرداد و بیان کرد: همزمان با دهه کرامت پویش ملی امامزادگان سرزمین من در استان بوشهر آغاز شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با یادآوری اینکه در این پویش به سوالات و شبهات پاسخ داده می‌شود، گفت: این پویش در قالب تیزر، موشن گرافی، پاکست و گزارش مردمی به صورت نمایشگاهی و طرح‌های مفهومی در فضای مجازی اجراء شده است.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: پاسخ به سئوالاتی نظیر پول جمع آوری شده در امامزادگان به کجا می‌رود؟، چرا در ایران امامزادگان زیادی وجود دارد و در کشور‌های عراق وعربستان که زادگاه ائمه معصومین (ع) است، تعداد آن‌ها کم یا وجود ندارد؟، چرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی امامزادگان بیشتر شده؟ و داستان بعضی از امامزادگان همچون امامزاده بیژن چیست؟ یا جریان کشف امامزادگان جدید چیست؟، از جمله موضوعات این پویش است.

وی به راه اندازی نمایشگاه‌هایی در قالب ۲۰ پوستر در ۱۸ امامزاده استان اشاره کرد و گفت: در کنار این پوستر‌ها طرح‌های مفهومی نیز در سایت اوقاف و امور خیریه با عنوان تولیدات ویژه روز تکریم امامزادگان بارگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، تولیدات رسانه‌ای در قالب تلویزیونی و رادیویی را از دیگر بخش‌های این پویش دانست و افزود: این بخش ویژه معرفی و تکریم و توجه به امامزادگان است که نقش و تاثیر این مکان‌های معنوی در نشاط و پویایی خانواده‌ها و فضای کلی جامعه حائز اهمیت است.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه این تولیدات با موضوع نشاط و تربیت پیوند و سبک زندگی پایدار زیر سایه حضرات و نوادگان پاک و مقدس ائمه معصومین (ع) است، گفت: این تولیدات در صدد است تا گفتمان لذت زیر سایه معنویت و زیارت را جریان سازی کرده و مکان‌های معنوی و از جمله حرم امامزادگان مقدس را وارد سبد سیاحتی و تغذیه روحی و روانی مردم کند.

وی از برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده محمدبن باقر (ع) در بوشهر خبرداد و بیان کرد: این همایش روز پنج شنبه پنجم ذی القعده ۲۸ تیرماه ساعت ۱۸ با حضورآیت الله صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در آستان مقدس این امامزاده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

پویش "امامزادگان سرزمین من" در بوشهر آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.