به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سید علی حاج سید علیخانی، مدیر کل راهداری گفت:کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل درخصوص اجرای ابلاغیه سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای با هدف تسریع در رسیدگی به مشکلات رانندگان در بخش تضییع حقوق آنان توسط برخی شرکتهای حمل و نقل متخلف در مرکز استان کرمان تشکیل و طی کمتر از ۲ هفته به تخلفات ۱۵ شرکت رسیدگی کرد.
وی افزود: به منظور کوتاه شدن زمان رسیدگیها کمیسیون ماده ۱۲ بصورت خاص و فوق العاده در پایانه بار مرکز استان تشکیل شد تا تخلفات بصورت فوری مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرند.
وی تصریح کرد: از نکات با اهمیت و اساسی در خصوص این کمیسیون آن است که ضمن کوتاه کردن فاصله زمانی بین کشف تخلف تا صدور تصمیم قانونی، محدود به مکان و زمانی خاص نبوده و در هر نقطه از استان که فرآیند حمل و نقل جاری باشد میتواند نسبت به کشف تخلف و اتخاذ تصمیم قانونی اقدام کنند.
وی افزود: باتوجه به اولویت برخورد با تخلفات تضییع کننده حقوق رانندگان در پایانههای بار، مانند اخذ کمیسیون یا کارمزد اضافه بر مصوبات قانونی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت درخصوص پرداخت کامل کرایه راننده در مقصد و سوءاستفاده از کارت هوشمند راننده، کمیسیون یادشده پانزده نوبت اقدام به برگزاری جلسه در پایانه حمل ونقل کالای کرمان کرده و به شکایات رانندگان رسیدگی نمود که تخلفات عمدتا، اخذ کمیسیون اضافی و عدم پرداخت کرایه حمل به رانندگان بود.
سید علیخانی تاکید کرد: رانندگان هنگام صدور بارنامه چنانچه با مواردی از جمله دریافت کمیسیون بیش از میزان مصوب قانونی مواجه شدند، میتوانند با ارائه بارنامه به نمایندگان سازمان مستقر در پایانه و اداره کل، مراجعه کرده وشکایت خود را تسلیم نمایند تا این ادارا کل در اسرع وقت اقدام به رسیدگی، برخورد قانونی و اطلاع رسانی به راننده شاکی کند.
انتهای پیام/ح