۱۶ اقامتگاه بوم گردی جدید در مناطق روستایی استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ محمدعلی حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: به منظور مکان‌یابی و فراهم آوردن زمینه مناسب برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق روستایی گردشگر پذیر، موافقت اصولی اولیه برای راه اندازی ۱۶ اقامتگاه به تایید اعضای کمیته فنی گردشگری استان رسیده است.

حضرتی افزود: از این تعداد ۴ مجوز برای مناطق الموت غربی، ۷ مجوز برای منطقه الموت شرقی، سه مجوز برای شهرستان آوج، یک مجوز برای شهرستان بوئین زهرا و یک مجوز برای ایجاد اقامتگاه در شهرستان آبیک صادر شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی را زمینه‌ساز توسعه پایدار گردشگری خواند و گفت: تقویت زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغالزایی در روستاها، احیاء فرهنگ و آداب و رسوم بومی، ایمن‌سازی و رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده در مناطق روستایی از اولویت‌های میراث فرهنگی استان قزوین است.

مدیرکل میراث فرهنگی گفت: میراثمتقاضیان پس از صدور موافقت اصولی و گرفتن استعلام‌های مورد نیاز باید اقامتگاه‌ها را بازسازی و یا مطابق با استاندارد‌های تعیین شده احداث کنند.

در حال حاضر در استان شش اقامتگاه بوم‌گردی در روستا‌های زرآباد، دیکین، شهرک، گازرخان و پرچکوه و یک اقامتگاه در عمارت اربابی شهرستان آبیک با استاندارد‌های اقامتی و پذیرایی این سازمان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

راه اندازی ۱۶ اقامتگاه بوم گردی جدید در مناطق روستایی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.