مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران گفت:طرح‌های مرمتی، پیشگیری و نجات‌بخشی را برای مقابله با تهدیدات احتمالی ناشی از نشست زمین برای صاحبقرانیه در دستور کار داریم.

رحمت‌الله رئوف مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به تشریح وضعیت فعلی این مجموعه فرهنگی و تاریخی پرداخت و اظهار کرد: مشغول مرمت مجموعه هستیم و کارگاه‌های متعدد مرمتی داریم که کار‌های مرمتی را با هدف احیای مجموعه و به روز کردن آن انجام می‌دهند.

وی افزود:مشکل نشست زمین بخشی از مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران  باقی مانده و هنوز به جایی نرسیده است البته نشست زمین به دلیل تخلیه سفره‌های آب زیرزمینی در اکثر مناطق شهر تهران دیده می‌شود اما این مشکل در شمال تهران محسوس‌تر است و نمی‌توانیم برای حل این مشکل، کاری کنیم و فقط می‌توانیم پایش انجام دهیم.

مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران گفت:مشکل نشست زمین در مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران خیلی محسوس نیست البته ممکن است که در آینده شرایط تغییر کند، زیرا لایه‌های زمین قابل پیش بینی نیستند و ممکن است هر حرکتی به صورت ناگهانی اتفاق بیفتد البته ما برای آمادگی بیشتر برای مقابله با تهدیدات احتمالی ناشی از نشست زمین، طرح‌های مرمتی، پیشگیری و نجات‌بخشی را در خصوص صاحبقرانیه در دستور کار داریم که به زودی عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/

نشست زمین، صاحبقرانیه را تهدید می کند

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار