معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از اختصاص ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در روستا‌های محدوده منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در بازدید از منطقه آزاد ارس گفت: این رقم برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در روستا‌های محدوده منطقه آزاد ارس و مازاد بر اعتبارات استانی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: بر همین اساس، رشته‌های اقتصادی پراشتغال مانند صنایع کشاورزی، صنایع تبدیلی، زراعت و گلخانه، دام و طیور، گردشگری و بوم گردی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رضوی خاطرنشان کرد: مالک هر واحد مسکونی از روستا‌های منطقه آزاد ارس که یکی از واحد‌های سکونت خود را به «خانه بوم گردی» یا «خانه کاشانه» تبدیل کند، می‌تواند از ۱۵۰ میلیون ریال وام ارزان قیمت استفاده کند.

رضوی عنوان کرد: این تسهیلات با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌شود.

وی افزود: به این منظور نرخ ۴ درصد تسهیلات برای مناطق روستایی و عشایری مرزی، نرخ ۶ درصد برای مناطق روستایی و عشایری غیرمرزی و نرخ ۱۰ درصد برای تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت اختصاص داده شده است.

رضوی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال در روستا‌ها از مهمترین اهداف دولت است، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال در روستا‌ها نقش مهمی در کاهش مهاجرت از روستا‌ها و افزایش مهاجرت معکوس دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، تنوع غذایی آذربایجان را مزیت بزرگی برای ارس عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد ارس می‌تواند صنعت غذایی را در روستا‌های منطقه برپا کرده و باعث ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در این روستا‌ها شود.

رضوی ضمن تشکر از تصمیمات اتخاذ شده توسط مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس، تصریح کرد: فعالان اقتصادی در منطقه آزاد ارس با نگاه صادرات محور در حال فعالیت هستند و این موضوع از نظر اقتصاد مقاومتی ارزشمند است.

منطقه آزاد ارس با بیش از ۵۰ هزار هکتار وسعت در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب آذربایجان شرقی واقع و از چهار محدوده منفصل تشکیل شده است.

این منطقه با جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد و دروازه ارتباطی کشورمان با منطقه قفقاز محسوب می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری

برچسب ها: اشتغال ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.