مدیر کل پدافندغیرعامل خراسان رضوی گفت:استقرار قرارگاه پدافند زیستی در سطح شهرستان‌های مرزی و ۴ شهر بزرگ استان در سال جاری از جمله اقدامات و برنامه هاست و آمادگی لازم برای به انجام رساندن آن وجود دارد.

استقرار قرارگاه پدافند زیستی در شهرستان‌های مرزی و چهار شهرستان بزرگ در سال ۹۷به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید ابوالفضل احمدی مدیر کل پدافندغیرعامل خراسان رضوی درنشست فرمانداران خراسان رضوی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار، افزود: وقتی از سطح سیاستگذاری و حوزه نظر وارد سطح اقدام و عمل می‌شویم، ناگزیر به ایجاد سازمان دوم برای پاسخگویی به شرایط اضطرار در سطح استان، شهرستان و دستگاه‌ها هستیم و این اقدام در راستای تحقق آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به نقش و ماموریت فرمانداران به عنوان روسای شورای پدافندغیرعامل شهرستان‌ها تصریح کرد:مهمترین انتظارات این حوزه در وهله نخست فعال سازی ساختار و چارچوب نهادی مطابق سند راهبردی ابلاغی در سطح شهرستان‌ها است.

مدیر کل پدافندغیرعامل خراسان رضوی گفت: اطمینان از استقرار نظام برنامه ریزی و مدیریت عملکرد را از طریق پایش و ارزیابی میزان تحقق اهداف در بازه‌های زمانی 4 ماهه و در سطح دستگاه‌های شهرستان، بسیار حائز اهمیت است.

احمدی افزود:اطمینان کامل از شناسایی و سطح بندی زیر ساخت‌ها و مراکز ثقل موجود و در ادامه کنترل و مدیریت موضوع تا مرحله تدوین طرح‌های پدافندغیرعامل و نظارت بر اجرای نتایج حاصل را به نحوی که حداقل مصون سازی کامل یک زیر ساخت در سطح هر دستگاه در شهرستان (در سالجاری) انجام شود را ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت توجه جدی به مسائل پدافندغیرعامل در شهر‌های بزرگ نظیر مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه به عنوان کانون‌های اصلی جمعیت تصریح کرد: برنامه‌های خاصی در این شهر‌ها از جمله تهیه طرح‌های پدافندغیرعامل شهری، خروج مراکز ویژه پر خطر شهری، تمرین جابجایی، تخلیه و اسکان موقت جمعیت، مصون سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت‌های شهری، تهیه نقشه وضعیت زیرساخت‌ها و تاسیسات، اموزش و فرهنگ سازی عمومی مردم باید مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیر کل پدافندغیرعامل خراسان رضوی گفت: بدلیل اهمیت این شهر‌ها، معاونت ویژه‌ای با عنوان معاونت امور شهری در سازمان پدافندغیرعامل کشور این امور را مدیریت می‌نماید.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.