عزیزاللهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پرداخت یارانه به واردات گوشت قرمز به صلاح تولید داخل نیست

یک مقام مسئول گفت: تصویب پرداخت یارانه 4 هزار تومانی به ازای واردات هر کیلو گوشت قرمز ضربه مهلکی به تولید وارد خواهد کرد.

پرداخت یارانه به واردات گوشت قرمز به صلاح تولید داخل نیستعلیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از پرداخت یارانه 4 هزار تومانی به ازای واردات هر کیلو گوشت قرمز اظهار کرد: حمایت یارانه‌ای از واردات هرگونه کالا و خدمات، تولید داخل را با مشکلاتی روبه‌رو خواهد کرد که این موضوع تنها به گوشت اختصاص ندارد.

وی افزود: دولت برای حمایت از  تولیدکنندگان خودرو، نه تنها به واردات یارانه اختصاص نمی‌دهد بلکه با اعمال تعرفه در نظر دارد که واردات را تا حد امکان کاهش دهد چرا که نبود حمایت لازم از تولیدکنندگان در مورد هر کالایی، بی شک ضربه مهلکی به تولید داخل وارد خواهد کرد.

عزیزاللهی ادامه داد: با تصویب کارگروه تنظیم بازار مبنی بر اختصاص ارز 3800 تومانی و پرداخت یارانه 4 هزار تومانی به ازای واردات هر کیلو گوشت قرمز در سال‌های آتی منجر به افزایش واردات بیش از حد نیاز داخل خواهد شد.

 مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران  تأکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی، جای این سوال مطرح است که چطور مسئولان ذی ربط چنین تصمیمی را اتخاذ کردند؟

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه به واردات گوشت راهکار کسری و جبران نیاز داخل نیست، افزود: مسئولان و دولتمردان با حمایت از تولیدکنندگان داخل باید میزان تولید گوشت قرمز در داخل را افزایش دهند چرا که ظرفیت و امکانات لازم  از نظر جمعیت دام و سرمایه‌گذاری برای بی‌نیازی از واردات در داخل وجود دارد و تنها به دلیل نبود صرفه اقتصادی، تولیدکنندگان تمایلی به افزایش تولید ندارد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران حمایت از تولید داخل را امری ضروری دانست و گفت: بی‌توجهی به تولیدکنندگان داخلی، افزایش واردات و کاهش تولید داخل را به همراه خواهد داشت و این موضوع به صلاح کشور نیست.

وی در پایان با اشاره به اینکه دامداران با واردات گوشت در حد نیاز داخل مخالفتی ندارند، تصریح کرد: این درحالی است که پرداخت یارانه به واردات گوشت قرمز مورد انتقاد شدید تولیدکنندگان داخلی قرار گرفت.

انتهای پیام/

انتقاد دامداران به پرداخت یارانه به واردات گوشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
پس مردم چی بخورند
آخرین اخبار