فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: حمل و نگهداری مواد مخدر به هر میزان و اشیاء غیرمجاز برای زائران بیت الله الحرام جرم است.

حمل هرگونه شیء غیرمجاز برای زائران بیت الله الحرام ممنوعبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: درصورت کشف ضمن ممانعت از خروج زائر، برای او پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

سرهنگ دوم محمد مهدی احمدی افزود: حمل دارو‌های گیاهی به خصوص شیرین بیان به علت شباهت آن به مواد مخدر و ناآشنا بودن برای پلیس عربستان ممنوع است.

وی گفت: همراه داشتن مایعات اسیدی، چون ترشیجات، اسپری، گاز فندک، اسباب بازی‌هایی که به سلاح شباهت دارند و داروهایی، چون شربت متادون، ترمادول، قرص استامینوفن کدئین و شربت اکسپکتورانت کدوئین به هواپیما ممنوع است.

سرهنگ دوم احمدی در زمینه مراقبت از وسایل همراه و مدارک هویتی افزود: زائران مدارک هویتی را در یک کیف همراه داشته و از قرار دادن آن در چمدان پرهیز کنند. همچنین هنگام تردد در مراکز پرجمعیت و مدخل‌های ورودی و خروجی که احتمال سرقت وجود دارد از امانت گرفتن بار دیگران خودداری کنند.

وی گفت: به علت مراحل بازرسی طولانی، زائران ۴ ساعت قبل از خروج پرواز در فرودگاه بوده و خانواده زائران هم تا آنجا که مقدور است مراسم بدرقه و استقبال را در منزل و یا اماکن عمومی انجام دهند تا مشکلی برای ساکنین اطراف فرودگاه ایجاد نشود.

انتهای پیام/م

حمل و نگهداری مواد مخدر  زائران بیت الله الحرام جرم است

برچسب ها: حج 97 ، عتبات عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.