وزارت اقتصاد افغانستان اعلام کرد که رشد جمعیت این کشور در سال‌های گذشته از ۲.۳ درصد به ۲.۴ درصد در سال جاری رسیده که به دلیل رشد پایین اقتصادی، هشدار دهنده است.

رشد ۲.۴ درصدی جمعیت افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت اقتصاد افغانستان اعلام کرد که رشد جمعیت این کشور در سال‌های گذشته از ۲.۳ درصد به ۲.۴ درصد در سال جاری رسیده که به دلیل رشد پایین اقتصادی، هشدار دهنده است.
 
مصطفی مستور، وزیر اقتصاد افغانستان امروز (سه شنبه ۲۶ سرطان) در مراسم تجلیل از روز جهانی جمعیت در کابل گفت که جمعیت افغانستان روز به روز افزایش یافته و اکنون جمعیت متوسط هر خانوار افغان به هفت نفر رسیده‌ است.
 
قبل از این متوسط جمعیت هر خانواده حدود ۶ نفر اعلام شده بود، آقای مستور با اعلام آمار تازه گفت که در بیشتر خانواده‌های افغانستان فقط یک نفر نان‌آور و تامین کننده هزینه خانوار است.
 
اداره مرکزی احصائیه، جمعیت افغانستان را در سال ۱۳۹۷ حدود ۳۱.۶ میلیون اعلام کرده که ۱۶.۱ میلیون آن مرد و ۱۵.۵ میلیون نیز زن هستند. آقای مستور امروز گفت که از جمعیت ۳۱ میلیونی افغانستان، ۳۴ درصد آن کمتر از ۱۰ سال سن دارند.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.