بیستمین کنگره شیمی ایران با حضور بیش ۷۰۰ پژوهشگر از سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

آغاز بیستمین کنگره شیمی ایران در مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دبیر علمی این کنگره گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی علمی فراهم کردن فرصتی برای ارائه آخرین دستاورد‌های علمی – پژوهشی در زمینه‌های مختلف شیمی با تاکید بر کاربرد‌های آن‌ها در حوزه‌های مختلف و همچنین برقراری ارتباط بیشتر علمی بین پژوهشگران و متخصصان دانشگاهی و مراکز صنعتی است.

دکتر حسین عشقی افزود: 1200 مقاله به دبیرخانه همایش واصل شده که از این تعداد 823 مقاله مورد تایید داوران قرار گرفته است و 76 مقاله نیز برای سخنرانی انتخاب شده است.

وی ادامه داد: تبادل نظر بین اساتید، دانشجویان و صاحبان صنایع در زمینه پیشرفت‌های اخیر شیمی در ایران و جهان ایجاد بستری مناسب جهت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای توسعه بیشتر شیمی در کشور، آشنایی با توانمندی‌های متخصصان در جهت رفع مشکلات صنایع کشور و گسترش ارتباط علمی بین مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور تشویق و ترغیب پژوهشگران به کاربردی نمودن نتایج حاصل از پژوهش در حوزه‌های مختلف شیمی از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس 3 روزه است.

تقدیر از شیمیدانان برجسته کشور و رونمایی از کتاب اساتید مرحوم گروه شیمی دانشگاه فردوسی از دیگر بخش‌های روز نخست این کنفرانس بود.

بیستمین کنگره شیمی ایران به مدت سه روز از 26 ام تا 28 تیرماه در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.
 
انتهای پیام//ف.ف
 

تقدیر از  شیمیدانان  برجسته کشور

برچسب ها: دانشگاه ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.