رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از اعمال قانون بیش از ۷ هزار دستگاه خودرو در استان به علت استفاده از شیشه دودی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازساری،سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از اعمال قانون ۷ هزار و ۳۷۱ فقره تخلف استفاده از شیشه دودی در خودرو‌ها سه ماهه نخست امسال در استان خبر داد و گفت: ثبت تخلف آلودگی صوتی با ۵ هزار و ۴۴۶ مورد و حمل حیوانات با یک هزار و ۸۲۵ مورد از دیگر اقدامات پلیس راهور استان در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی بوده است.

وی افزود:استفاده از شیشه‌های دودی در خودرو‌ها برابر قانون تخلف محسوب شده و خودرو‌های متخلف اعمال قانون خواهند شد.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اینکه برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی معیار مجاز بودن شیشه دودی، توانایی افسر راهور در رویت داخل خودرو است، گفت: افسر راهنمایی و رانندگی باید از فاصله ۳ متری قادر به مشاهده راننده و سرنشینان خودرو باشد.

سرهنگ باقری افزود: چنانچه راننده و سرنشینان داخل خودرو با هر اندازه از میزان غلظت شیشه قابل رویت نباشند آن شیشه غیر مجاز محسوب شده است.

وی گفت: در صورت مشاهده تخلف در کلان شهر ها، مراکز استان‌ها و جاده‌های بین شهری برای راننده خاطی به میزان ۵۰۰ هزار ریال برگ جریمه صادرخواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران افزود: میزان اعمال قانون و جریمه برای شیشه دودی در سایر شهر‌ها ۳۰۰ هزار ریال است که ماموران پلیس راهور موظف به برخورد و اعمال قانون هستند.

سرهنگ باقری استفاده از شیشه دودی در کنار حمل حیوانات و آلودگی صوتی را از مصادیق ناهنجاری‌های اجتماعی برشمرد و گفت: در صورتی که راننده‌ای بدلیل بیماری خاص و بنا به تشخیص پزشک باید از شیشه دودی با غلظت بالا استفاده کند، مراتب از طریق مرجع ذیصلاح پیگیری و پس از تایید، مجوز استفاده ازشیشه دودی صادر خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران نصب پرده یا کرکره یا هر وسیله‌ای در شیشه عقب خودرو که مانع دید وسیله عقب خودرو شود را برابر ماده ۲۲۱ آیین نامه راهور ممنوع دانست و افزود: در صورت مشاهده، خودروی متخلف اعمال قانون شده و راننده موظف به رفع اثر شیشه دودی و پرده در همان محل خواهد بود.

وی با اشاره به این که بیشترین عامل حوادث رانندگی در معابر درون شهری استان، عدم توجه به جلو است، گفت: عابران پیاده در رتبه اول کشته شدگان حوادث رانندگی و پس از آن راکبان موتورسیکلت قرار دارند.

انتهای پیام /ر

عابران پیاده رتبه نخست در حوادث رانندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار