رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی در معابر شهری استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سرهنگ رحیم آقامحمدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: براساس آمار و بررسی‌های انجام شده از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش 50 درصدی تصادفات فوتی در معابر شهری استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بودیم که امیدواریم این روند کاهش تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به عمده تخلفات رانندگان وسایل نقلیه در معابر شهری بیان کرد: مهمترین علت تصادفات درون‌شهری در اردبیل عدم توجه به جلو بوده که ناشی از برخی رفتارها همچون استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است و سبب می‌شود تا به دنبال آن شاهد برخی تصادفات و حوادث در سطح معابر باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل انجام چنین تخلفاتی را قانون‌شکنی رانندگان دانست و گفت: در راستای کاهش چنین حوادث و تصادفاتی پلیس راهنمایی و رنندگی در زمینه برخورد جدی و قاطع با متخلفان در این حوزه عزم جدی داشته و با تخلفات حادثه‌ساز به شدت برخورد می‌کند تا این امر زمینه‌ساز بروز برخی حوادث در سطح معابر و تهدید جان خود رانندگان و سایر شهروندان نشود.

آقامحمدی با تاکید بر توجه رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: در نتیجه رعایت قوانین توسط رانندگان، شناسایی و اصلاح مهندسی نقاط حادثه‌خیز در سطح شهر با مشارکت و همکاری شهرداری و نیز حضور هدفمند پلیس در معابر شهری توانستیم شاهد کاهش تصادفات درون‌شهری باشیم که تلاش می‌کنیم تا این روند ادامه داشته و شاهد کاهش هر چه بیشتر تصادفات در خیابان‌های شهری باشیم.

وی افزود: دستیابی به اهداف مورد نظر برای کاهش حوادث رانندگی و به ویژه تصادفات فوتی نیازمند همکاری و مشارکت مردم بوده که امیدواریم با این امر شاهد تحقق هدفگذاری‌های انجام شده بوده و بتوانیم با رعایت قوانین توسط رانندگان زمینه تبدیل خیابان‌های شهری را به معابر امن و بدون حادثه فراهم آوریم.

انتهای پیام/ح

عدم توجه به جلو علت تصادفات درون‌شهری در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.