نوازنده پیشکسوت کشورمان گفت: امیدوارم وزارت ارشاد آزادی کامل را در اختیار فرهت و تیمش برای اداره جشنواره موسیقی فجر قرار دهد.

فرهت نیاز به تیمی سرشناس دارد / وزارت ارشاد نباید دخالتی در کار دبیر جشنواره کندبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوشنبه 25 تیرماه 97، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی شاهین فرهت را به عنوان دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر انتخاب کرد.

شاهین فرهت کارشناسی موسیقی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد مستر آهنگسازی از نیویورک و دکترای آهنگسازی از استراسبورگ فرانسه را دارد و سال ها استاد تمام موسیقی دانشگاه تهران بوده است.

فرهت به سه زبان زنده دنیا تسلط دارد. وی از موسیقی کلاسیک جهان شناخت جامعی دارد و اجرای ارکسترهای معتبر جهان از آثار کلاسیک موسیقی را رصد و پیگیری می کند و تاکنون آثار متعددی ساخته است. استاد آکادمی موسیقی سوئد، عضو پیوسته فرهنگستان هنر، داوری جشنواره های موسیقی از جمله چند دوره جشنواره موسیقی فجر از جمله تجربه ها و سوابق شاهین فرهت است.

درباره انتخاب او برای مدیریت جشنواره موسیقی فجر با لوریس چکناواریان گفتگو کردیم که در ادامه آن را می خوانید؛

 

فرهت باید تیم سرشناس داشته باشد / وزارت ارشاد نباید دخالتی در کار دبیر جشنواره کند

لوریس چکناواریان موزیسین و آهنگساز سرشناس کشورمان در خصوص انتخاب شاهین فرهت برای دبیری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر گفت: شاهین فرهت موزیسین بزرگی است. استاد دانشگاه است و چند بار داوری مسابقات موسیقی را هم برعهده داشته است. فرهت در خانواده ای معتبر و هنرمند بزرگ شده و انسان فرهنگ دوست و بزرگی است. او سال‌ها در عرصه موسیقی فعالیت کرده است. امیدوارم جشنواره موسیقی فجر، فرصتی برای خدمت این موزیسین به موسیقی ایران باشد و وی به پیشرفت هنر اول در ایران کمک کند.

وی افزود: فرهت برای دستیابی به یک موفقیت بزرگ در جشنواره موسیقی، باید تیمی قوی و سرشناس تشکیل دهد. او در عرصه موسیقی کلاسیک سرشناس و کارکشته است؛ اما باید در تیمی کاری‌اش اعضای متفاوت حضور داشته باشند؛ مثلاً یک نفر در حوزه موسیقی سنتی، دیگری در موسیقی دستگاهی. به طور کل تمام اعضا باید در حوزه‌های مختلف موسیقی و سرشناس باشند و بتوانند کار را به خوبی پیش ببرند. رسیدن به موفقیت برای دبیری جشنواره در گرو تیم موفق است؛ چرا که هیچ تیمی با یک نفر به موفقیت نمی‌رسد و باید همه اعضا در کنار هم تلاش کنند.

فرهت باید تیم سرشناس داشته باشد / وزارت ارشاد نباید دخالتی در کار دبیر جشنواره کند

این موزیسین در خصوص لزوم آزادی فعالیت های اجرایی دبیری جشنواره برای دستیابی به موفقیت و پیشرفت موسیقی کشور گفت: شرط اول در هر کاری آزادی فکر و عمل است.  امیدوارم وزارت ارشاد و تمامی سردمداران عرصه موسیقی، آزادی کامل را در اختیار فرهت و تیمش قرار دهند که آنها بتواند اندیشه‌هایشان را متناسب با علم و تجربه شان اجرایی کنند. نباید مدام وزارت ارشاد، ارگان های مختلف فرهنگی یا  سیاست‌مداران در کار یک مسئول دخالت کنند و آزادی را از وی بگیرند. دخالت در هر فعالیتی آن کار را مختل می‌کند.

چکناواریان در پایان در خصوص اینکه آیا تا به حال پیشنهاد دبیری جشنواره به وی داده شده است، اظهار کرد: من همواره سعی کردم در خلوت مدادم را در دست بگیرم و اثری جدید خلق کنم. هیچگاه دنبال مدیریت و یا کاری مانند دبیری جشنواره نبودم. به همین دلیل هیچ وقت پیشنهادی برای این کار به من نشده است. اعتقادم این است که آنچه از من بجا می ماند، تولیدات هنری من است.

انتهای پیام/

اظهار نظر چکناواریان درباره دبیر جشنواره موسیقی فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار