طرح پایش زنبورستانها برای بررسی وضعیت بهداشتی،مقدار آلودگی به کنه واروا و کاهش استرس گرمایی در زنبورستان های شهرستان خوسف انجام شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛اکبری سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف از زنبورستان های شهرستان بازدید و بیماری های شایع زنبور عسل را بررسی و نکات پیشگیرانه این فصل را به زنبورداران ارائه کرد. 

 

وی مادر بیماریهای زنبور عسل را کنه واروا عنوان کرد و افزود:این کنه در این فصل شایع است و با تغذیه از بدن زنبور عسل، موجب ضعیف شدن و در نهایت تلفات و بروز خسارات اقتصادی جبران ناپذیری از جمله کاهش تولید و کاهش تخم گذاری، شفیره های موزائیک مانند در کندو و تولد زنبورهای بدون بال با پاهای ناقص می شود.

 

اکبری گفت:بهترین راه پیشگیری و مبارزه با کنه واروا رعایت حد فاصله از زنبورداران مجاور و استفاده همزمان از نوار اپیستان ، اسید فرمیک و اسید اگزالمیک است.

 

سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف راههای جلوگیری از استرس گرمایی را استفاده از سایبان، ویتامین ای و شربت در فصل گرم سال عنوان کرد و از زنبورداران خواست در صورت مشاهده هرگونه مشکل با شبکه دامپزاشکی یا با شماره تلفن 05632474811 تماس بگیرند.

انتهای پیام/غ

انجام طرح پایش آلودگی به کنه واروا در زنبورستانهای خوسف

برچسب ها: دامپزشکی ، زنبورستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار