جنرال «جان نیکلسون»، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، آمادگی آمریکا برای گفتگوی مستقیم با طالبان را رد کرد و گفت که از اظهاراتش در «قندهار» سوء برداشت شده است.

آمریکا مذاکره مستقیم با طالبان را رد کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال «جان نیکلسون»، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، آمادگی آمریکا برای گفتگوی مستقیم با طالبان را رد کرد و گفت که از اظهاراتش در «قندهار» سوء برداشت شده است.

پیشتر گزارش شد که وی در سفرش به قندهار گفته بود که دستور ترامپ به وزارت خارجه این کشور در مورد صلح با طالبان، روند صلح در افغانستان را تقویت خواهد کرد.

نیکلسون در ادامه افزود که آمریکا هم در بخش جنگ و هم در زمینه‌ صلح با افغانستان همکاری می‌کند.

روزنامه نیوریورک تایمز نیز روز قبل گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به دیپلمات های ارشد خود دستور داده تا پس از این به دنبال مذاکرات مستقیم با گروه طالبان باشند.

در این گزارش به نقل از منابع افغان و آمریکایی، این اقدام آمریکا تغییر عمده در استراتژی ایالات متحده در قبال افغانستان عنوان شده است. همچنین آمریکا روند صلح به رهبری افغان‌ها را ناکام خواند.

به نوشته مهر، نیکلسون به تازگی گفته است که اظهاراتش در قندهار اشتباه تعبیر شده و آمریکا جایگزینی برای مردم افغانستان یا دولت افغانستان نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار