درمکان های عمومی بايد به نحوی برنامه ريزی شود تا همه افراد جامعه از جمله معلولان بتوانند از امکانات موجود در سطح جامعه استفاده نمايند.

معلولان باید بتوانند به همه مکان های اداری و عمومی دستیابی داشته باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حسین فارسی، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر گفت: باید به نحوی برنامه ریزی نماییم تا همه افراد جامعه  بتوانند از امکانات و منابع موجود به طور یکسان استفاده نمایند.

وی تصریح کرد: مناسب سازی امکانات در سطح شهرستان علاوه بر این که یک وظیفه قانونی است، یک وظیفه اخلاقی و شرعی نیز محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: تاکید رئیس محترم جمهور و استاندار محترم بر مناسب سازی در دستگاه‌های ادارای است و موضوع با کمک دولت و تایید مجلس شورای اسلامی به یک قانون تبدیل شده است.

وی به عنوان نمونه استفاده از جایگاه ویژه معلولان برای پارک خودرو را اشاره داشت و افزود: در این زمینه باید اطلاع رسانی لازم صورت گیرد و تلاش شود تا فرهنگ سازی مناسب نیز صورت بگیرد.

فارسی تاکید کرد: در این قانون وظیفه هر دستگاهی مشخص شده است و مسئول هر دستگاه در صورت کم کاری باید جوابگو باشد.

وی ادامه داد: در مناسب سازی اهرم‌های تشویقی نیز وجود دارد که یکی از این اهرم‌ها دادن امتیاز به دستگاه و تاثیر آن امتیاز در جشنواره شهید رجایی است.

انتهای پیام/ا

ورودی مکان های عمومی باید بهسازی و برای ورود معلولان مناسب شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حجت الله خرمی
۱۳:۱۶ ۲۷ تير ۱۳۹۷
خدایا به ما قدرت تامل تفکر عمل بده واز شعار گویی بر حزر بدار زیرا برای گفتن حرفهای قشنگ همه بلد هستیم ولی برای عمل همتی نیست پس بما توفیق بده تا شعارمان را با لباس عمل بپوشانیم چون سد راه ما بسیار ومسئولین هم در کوتاهی به عمل همت والائی دارند
آخرین اخبار