عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اصلا اراده نظام برای تصویب و رد لایحه FATF مطرح نیست و مجلس نظرات خودش را دارد.

اصلا اراده نظام برای تصویب و رد لوایح مرتبط با FATF مطرح نیست/ راهکارهای رهبر انقلاب باید فصل‌الخطاب باشدنقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اینکه آیا نظام تصمیمی بر تصویب لوایح FATF دارد، اظهار کرد: تصویب یا رد لوایح چهارگانه مکانیسم خودش را دارد و این طرح به خانه ملت آمده است، مجلس نظرات خودش را دارد و پیوستن به کنوانسیون را متوقف کرده است.

بیشتر بخوانید: ما به لوایح مرتبط با FATF رأی نمی‌دهیم/نماینده‌ای که صحبت از تصویب این طرح کرده برای خودش گفته! 

وی در ادامه افزود: 3 مورد دیگر هم به شورای نگهبان ارجاع شده و این شورا نظرش را می‌دهد؛ اصلا اراده نظام برای تصویب و رد این لایحه مطرح نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی به سخنان رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری راهکار دادند و همه موظف هستند قبول کنند. ایشان فرمودند که به جای پیوستن به این کنوانسیون‌ها، مجلس برود طرح و لایحه تهیه کند و نمایندگان قانون مستقل تصویب کنند، این مکانیسمی است که حضرت آقا تعریف کردند و همه موظف هستند که اینطور حرکت کنند.

گفتنی است، یکی از اعضای فراکسیون امید در توئیتی گفته بود که با تأکید بر اینکه با اطلاعاتی که داریم مجموعه نظام به این تصمیم رسیده که لوایح مربوط به مبارزه با پولشویی و تأمین مبارزه با تروریسم را تصویب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار