نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس با انتقال آب به تونل سوم کوهرنگ مخالف هستند و برای جلوگیری از این اقدام تلاش خود را می‌کنند.

جلال محمود زاده نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با آبگیری کامل تونل سوم کوهرنگ اظهار کرد: باید مطالعات دقیق و اجتماعی در زمینه  انتقال آب بین حوضه‌ای  به فلات مرکزی ایران صورت گیرد.

وی افزود: مسئولان به جای تصمیم گیری برای انتقال آب به فلات مرکزی ایران باید پیگیر قانون‌شکنی‌های دولت ترکیه در خصوص سیاست‌های سدسازی باشند.

محمود زاده گفت: دولت ترکیه برخلاف قانون‌های بین المللی به سدسازی بر روی رودخانه‌های دجله و فرات اقدام کرده است که تاکنون از سوی مسئولان کشور و سازمان محیط زیست هیچ عکس العملی در این باره مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: این اقدام دولت در خصوص  انتقال آب به فلات مرکزی باعث تخریب محیط زیست و منابع طبیعی می‌شود، این در حالی است که دولت می‌تواند در رابطه با اقدام ترکیه مذاکراتی را انجام دهد.


بیشتر بخوانید:انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی آسیب زا


نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس با انتقال آب به تونل سوم کوهرنگ مخالف هستند و برای جلوگیری از این اقدام تلاش خود را می‌کنند، اما برخی از مسئولان با بیان این مطلب که آب فلات مرکزی باید تأمین شود، خود را تبرئه می‌کنند.

وی افزود: انتقال آب به تونل سوم کوهرنگ حتما دارای تبعات زیست محیطی و اجتماعی خواهد بود و نمایندگان این منطقه در این خصوص اعتراضات خود را اعلام کرده‌اند.


بیشتر بخوانید :مرگ تدریجی کارون با افتتاح تونل سوم کوهرنگ 


محمود زاده در پایان تاکید کرد: برای انتقال آب باید بررسی‌های کارشناسی و مطالعات اجتماعی بیشتری صورت گیرد و نباید با عجله دست به این کار زد، چرا که تبعات اجتماعی و زیست محیطی را پس از این اقدام نمی‌توان جبران کرد.

انتهای پیام/

مخالفت نمایندگان مجلس با انتقال آب به تونل سوم کوهرنگ

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.