کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: مگر ایران به اراده و خواست آمریکا در سوریه حضور دارد که به اراده و خواست آن از سوریه خارج شود.

انتخاب استراتژیک بشار اسد ایران استاحمد دستمالچی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره پیام ترامپ به بشار اسد مبنی بر عقب نشینی آمریکا از سوریه مشروط بر خروج ایران از خاک این کشور اظهار کرد: مگر ایران به اراده و خواست آمریکا در سوریه حضور دارد که به اراده و خواست آن از سوریه خارج شود.

وی با بیان اینکه آمریکا همیشه فکر می‌کند با زورگویی می‌تواند کار خود را پیش ببرد، در صورتی که خیلی از جاها مانند سوریه این قلدری نتیجه عکس داده است ادامه داد: آمریکا و هم پیمانان آن با قلدری جنگ را در سوریه شروع کردند و قصد داشتند‌ حکومت قانونی آقای بشار اسد را سرنگون کنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت از گروه تروریستی داعش قصد سرنگون کردن حکومت مشروع و قانونی سوریه را داشتند و با این اقدام مرتکب جنایت های بسیاری در این کشور شدند افزود: آمریکا و هم پیمانان آن فراموش کرده اند که امروزه ملت ها بیدار شدند و مقابل زورگویی ایستاده اند و دیگر نمی توانند با قلدری و زور گویی منافع خود را تامین و اهدافشان را عملی سازند .

دستمالچی با تاکید بر اینکه ایران بنا به درخواست و دعوت حکومت قانونی سوریه و آقای بشار اسد در آنجا حضور دارد تصریح کرد: تا زمانی که این درخواست پابرجا باشد ایران هم در آن کشور حضور دارد و با حمایت از نیروهای مقاومت به حفظ و افزایش امنیت و ثبات در سوریه کمک می کند.

وی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی غیرقانونی در سوریه حضور دارند افزود: آقای بشار اسد انتخاب استراتژیک خود را انجام داده و با توجه به منافع و مصالح کشور خود، ایران را به عنوان متحد خود قبول کرده و خواهان ادامه حضور ما در سوریه است.

کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: سوریه می‌داند که چه کشوری صادقانه از آن حمایت و چه کشوری آتش افروزی می‌کند. همه طرح‌های آمریکایی‌ها در جهت شعله‌ور کردن آتش جنگ در منطقه بوده و محور مقاومت به سرپرستی ایران توانسته آتش جنگ را خاموش کند.

دستمالچی در پایان با بیان اینکه دولت و ملت سوریه می‌دانند که ایران پیام‌آور صلح و آمریکا و دوستان آن طرفدار جنگ و تفرقه هستند افزود: دو انتخابات اخیر در لبنان و عراق مهر تأئیدی بر محور مقاومت زده است.


انتهای پیام/

عقب نشینی آمریکا از سوریه

شروط ترامپ برای اسد

 

برچسب ها: اخبار سیاسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار