معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: کارگروه حقوق شهروندی در این اداره کل آغاز به کار کرد.

کارگروه حقوق شهروندی ارشاد بوشهر فعال شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اکبر بردستانی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: در این کارگروه در زمینه الگوسازی، فضاسازی و مباحثی از این قبیل بیش از پیش تلاش می‌شود تا حقوق شهروندی به عنوان یک حقوق ذاتی هر انسانی و برگرفته از تعالیم اسلامی رعایت شود.

وی بیان کرد: همچنین روند تدوین برنامه‌های حقوق شهروندی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر آغاز شده است.

بردستانی اضافه کرد: رعایت حقوق شهروندی باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل و همه آحاد جامعه باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند و مسئولان نیز باید صیانت از حقوق شهروندی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم دستورالعمل‌های مربوط به این ستاد از جمله برنامه‌های حقوق شهروندی را اجرا، توسعه و ترویج دهیم، زیرا معتقدیم حقوق شهروندی امری است که باید در تمامی سطح‌ها در جامعه جاری شود.

بردستانی ادامه داد: از جمله مهمترین فعالیت‌های کارگروه حقوق شهروندی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و رعایت چارچوب وظایف و ماموریت‌های سازمان صیانت از حقوق شهروندی است.

وی گفت: برخورد کریمانه و محبت آمیز با مردم، حفظ کرامت و آگاه سازی مردم از حقوق و تکالیف به منظور انضباط اجتماعی، پیشگیری از تخلفات اداری و رسیدگی به شکایات مردم و پیگیری برای برخورد با متخلفان از جمله هدف‌های مهم کارگروه حقوق شهروندی است.

انتهای پیام/م

کارگروه حقوق شهروندی در اداره ارشاد  آغاز بکار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.