عضو کمیسیون بهداشت گفت: اگر منابع طرح تحول سلامت تأمین و مدیریت شود، پس از رفع نواقص می‌تواند به حیات خودش ادامه دهد.

طرح تحول نظام سلامت در صورت عدم تأمین منابع با شکست مواجه خواهد شدعباسعلی پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهار نظر برخی سیاسیون مبنی بر شکست طرح نظام سلامت، اظهار کرد: اینکه بیان کنیم طرح تحول نظام سلامت با شکست مواجه شده، این‌چنین نیست؛ چراکه این طرح به درستی مدیریت نشده است.

وی در ادامه افزود: در طرح تحول نظام سلامت یکسری منابع بایستی تأمین می‌شد که این موضوع اتفاق نیفتاد و در بخشی از موارد منابع تأمین شده اما به خوبی مدیریت نشده است.

پوربافرانی به هدف طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای طرح تحول نظام سلامت این بود که پرداخت پول از جیب مردم کم شود و واقعا در ابتدای طرح پرداخت پول از سوی مردم کاهش یافت و شروع طرح تحول نظام سلامت نیز خوب بود.

عضو کمیسیون بهداشت با اشاره به مدیریت منابع در این طرح، عنوان کرد: مدیریت منابع در این طرح به خوبی اتفاق نیفتاد، گاها برخی از منابع اتلاف شد و بعضی‌ها صورت نپذیرفت. برخی از پیش‌بینی‌های اعتباری که در قانون بودجه پیش بینی شده بود محقق نشد و در حال حاضر طرح تحول نظام سلامت وضعیت مناسبی ندارد.

نماینده مردم نائین به آینده طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: اگر منابع طرح تحول نظام سلامت تأمین و مدیریت شود، پس از رفع نواقص و چالش‌ها می‌تواند به حیات خودش ادامه دهد اما در غیر این صورت از دستور کار خود به خود خارج می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار