معاون اول رئیس جمهور گفت:به دلیل نیاز جهان به نفت ایران، فروش نفت مانند گذشته ادامه خواهد داشت.

فروش نفت ایران به قوت قبل ادامه خواهد داشتبه گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران و فعالان تجاری در خصوص کسب و کار آتی ایران که توسط اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، با اشاره به نیازمندی جهان به نفت ایران اظهار کرد:امریکا مدعی شده است که در ماه نوامبر نفت ایران دیگر فروش نمی رود،این ادعا بی اساس است و با توجه به نیاز کشورهای جهان به نفت ایران،با استفاده از شیوه هایی که پیش بینی شده است نفت خود را به کشورهای دیگر صادر می کند.

وی افزود:تلاش آمریکا برای جلوگیری از صادرات نفت ایران خیال واهی بیش نیست و ما راهکارهایی برای فروش نفت ایجاد می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با هشدار به شرکت های که ایران را ترک کردند،تصریح کرد:ما دست شرکای تجاری خود را که در شرایط سخت تحریم کنار ایران هستیم را می فشاریم اما شرکت هایی که به دلیل نگرانی از تحریم های امریکا ایران را ترک کنند را نیز فراموش نخواهیم کرد.

وی با اشاره به سیاست ایران مبنی بر تعامل سازنده با جهان اظهار کرد:مبنای سیاست دولت روحانی تعامل سازنده با جهان است که از جمله آن می توان به مذاکرات طولانی برای رسیدن به برجام و توافق با کشورهای ۵+۱ و اتحادیه اروپا اشاره کرد.

جهانگیری تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه های دینی خود بارها ثابت کرده که وقتی عهدی با جمعی می بندد تا زمانی که نقض تعهد از سوی طرف مقابل نسبت به آن صورت نگیرد، به عهد خود پایبند است.

این مقام مسئول ادامه داد:‌ پیمان های بین الملی از مهمترین دستاورد های بشر است که هر حرکتی برای تضعیف آن اقدامی بر ضد بشریت محسوب می شود.

وی افزود:‌ترامپ یک مشکل جدی برای جهان است و از کنار آن نباید به سادگی عبور کرد و خروج آمریکا از برجام می تواند زنگ خطری برای سایر تعهدات بین المللی باشد.

به گفته وی،آمریکا به همراه چند کشور در پی ایجاد جنگ اقتصادی با ایران هستند که این اقدامات می تواند اقتصاد جهان را به بی ثباتی بکشاند .

جهانگیری ادامه داد:در شرایط سختی به سر می بریم اما این به معنی بن بست نیست بلکه باید با استفاده از راهکارهای جدید به همراه شرکای تجاری خود از این مرحله عبور کنیم.

وی ادامه داد:ایران ظرفیت های بزرگی در داخل و منطقه دارد که با اتکا به آن می توان از این مرحله عبور کرد.

جهانگیری تصربح کرد:کشور و ملت ایران در طول تاریخ همواره با مشکلات متعددی مواجه بوده است و حتی در زمان جنگ تحمیلی قطعه مورد نیاز را از ما دریغ کردند اما ما توانستیم با تکیه به جوانان بر این مشکلات فائق شویم.

وی با اشاره به اتحاد ملت ایران بیان کرد:در آینده نزدیک شاهد تفاهم جریان ها و گروه های سیاسی در ایران خواهیم بود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: همکاری میان دولت و بخش خصوصی باید افزایش یابد تا آسیب به اقتصاد کشور و فشار بر مردم کاهش یابد که در این میان اتحاد مردم ضروری است.

وی با اشاره به سابقه دولت برای مقابله با تحریم بیان کرد:دو سال اول دوران روحانی مصادف با تحریم های بین المللی اتحادیه اروپا و شورای امنیت بود که با مدیریت صحیح توانستیم از رشد منفی ۷ درصد به مثبت ۳ درصد برسیم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: خیلی از موانع با برجام از پیشرو برداشته شد و درصورتی که طرف های داخل برجام به تعهدات خود عمل می کردند امروز شرایط اقتصادی ایران بسیار مناسب بود.

وی با اشاره به منابع غنی در کشور تصریح کرد:کشور ما رتبه اول در ذخائر نفت و گاز را دارد و ۲۰۰ میلیارد دلار طرح آماده برای صنعت نفت و گاز داریم و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار طرح در بخش های حمل و نقل،صنایع فلزی و رشته های مختلف صنعتی در کشور عرضه شده است که ایران را به کانون مهمی برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

جهانگیری افزود: ایران جزو کشورهایی است که سابقه صنعتی طولانی دارند، شرایط زیرساخت‌ها، بنادر و راه‌آهن ایران برای کار اقتصادی جدی مهیا است. ما خودمان را برای شرایط جدید آماده می‌کنیم. از طرفی هم انتظار داریم که اعضای برجام، اتحادیه اروپا، جمهوری خلق چین و روسیه که شرکای مهم ما هستند به تعهدات خود در پایبندی به برجام عمل کنند.

وی ادامه داد:آمریکایی‌ها اعلام کردند که از نوامبر صادرات نفت ایران قطع خواهد شد اینها خیال‌های واهی است که آمریکایی‌ها در سر دارند و فکر می‌کنند که قادر هستند ایران را متوقف کنند .هم دنیا نیازمند نفت ایران است و هم ما قادر هستیم روش‌هایی را در پیش بگیریم که نفت‌‌مان را صادر کنیم.

وی ادامه داد:ما  شرایط سخت را پیش بینی کرده ایم و سناریو های مختلفی را ترسیم کردیم و نمی توان نسبت به مردم بی برنامه بود.

وی افزود:بیش از ۹۰ میلیارد دلار صادرات نفتی و غیر نفتی در کشور داشتیم که در دوره جدید نیز به بخش قابل توحهی از آن نیاز داریم ماباید بتوانیم کالای خود صادر  و ارز مورد نیاز را تامین کنیم.

جهانگیری در پایان با بیان اینکه دولت در تلاش است قیمت ارز را در داخل کشور مدیریت کند، گفت:خروح آمریکا به صورت مقطعی اقتصاد کشور را دچار تلاطم کرده است اما در تلاش هستیم از تلاطم های بعدی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۶ تير ۱۳۹۷
فروش ادامه خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۱۰:۴۳ ۲۶ تير ۱۳۹۷
عجب!!!
Iran (Islamic Republic of)
پدردلشکسته
۰۸:۴۲ ۲۶ تير ۱۳۹۷
انشالله مشکلات به خوبی حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۶ تير ۱۳۹۷
چرا جوانان را استخدام نمی کنید برای شرکت نفت ؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۶ تير ۱۳۹۷
چرا جوانان را استخدام نمی کنید برای شرکت نفت ؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۶ تير ۱۳۹۷
چرا بنزین را گرون کردید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۶ تير ۱۳۹۷
بله مثل برجام به قوت خود باقی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۲۶ تير ۱۳۹۷
خدا به دادمون برسه با این وضعیت گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۲۶ تير ۱۳۹۷
هی چی میکشیم از دست این ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۳ ۲۶ تير ۱۳۹۷
اینم مثل دلار 4200 ؟
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۲:۵۴ ۲۶ تير ۱۳۹۷
اقای جهانگیری میشه بگین نیاز جهههههههان به نفت ایران یعنی چی اخه دونیم میلیون صارات شد نیاز جهان یادمون نمیره کشور دوست و همسایه عراق در زمان تحریم نفتی چه خنجری از پشت به ما زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۶ تير ۱۳۹۷
باید از این برجام هر چه زودتر خارج بشیم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۵۸ ۲۶ تير ۱۳۹۷
کاملا درست میفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۶ تير ۱۳۹۷
مرگ بر امریکای لعنتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۶ تير ۱۳۹۷
به خداوندی خدا قسم ،به ما که از این نفت تا به حال چیزی نرسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۵ تير ۱۳۹۷
بابا تو دیگه کی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۵ تير ۱۳۹۷
وقتي حق مردم ادا نشه خداوند حق ميده ديگر دلار در مقابل نفت نيست و فقط كالا است باز جنس هاي بنجل روانه بازار خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۵ تير ۱۳۹۷
تنگه هرمز رو ببندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۵ تير ۱۳۹۷
خدا بخیر کنه
آخرین اخبار