رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت:در استان یزد بیش از 75 درصد مالیات به بخش صنعت تعلق می گیرد و این درحالی است که در کشور این میزان 27 درصد است.

كلانتر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزددر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با اشاره به سهم 75 درصدی مالیات استان از صنایع خاطرنشان کرد:سهم مالیات بخش صنعت در کشور 27 دصد بوده و این میزان در استان یزد بیش از 75 درصد است.

کلانتر با بیان اینکه خانه‌های صنعت و معدن حلقه واسطی بین حاکمیت و فعالان اقتصادی هستند،افزود: اعضاي اين خانه در بسياري از ستادهاي تصميم‌گيري دولتي حضور دارند که در سال گذشته نیز ارزیابی دستگاه‌هاي اجرايي استان به صورت پايلونت به خانه صنعت و معدن استان یزد واگذار شده است.

وی با اشاره به وجود 15 انجمن تخصصی صنایع همگن در استان گفت:3600 واحد صنعتی و 500 واحد معدنی در عضويت اين تشكل غيردولتي قرار دارند.

کلانتر مهترین اقدامات خانه صنعت و معدن استان براي حمايت از متوليان بخش توليد را تدوین کتابی برای معرفی تولیدات استان یزد عنوان و از گردآوری 800 نوع محصول با برند ساخت یزد تاکنون خبرداد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به سهم 49 درصدي صنعت از اشتغال استان، اين ميزان را در كشور 32 درصد ذكر كرد و تصریح کرد: هر چند در مقطعي تا 50 درصد از صنايع استان به تعطيلي كشيده شده بودند ولي خوشبختانه اكنون وضعيت بهبود يافتهف هر چند كه تمام بخش‌هاي صنعت استان داراي مشكلاتي هستند.

وي يكي از مهمترين مشكلات كنوني بخش صنعت را كمبود نقدينگي عنوان كرد و افزود: با توجه به سختگيري بانک‌ها براي اختصاص نقدينگي به صنايع، دولت تدبير و اميد در مقطعي با اجراي طرح رونق توليد و اختصاص 16 هزار ميليارد تومان درصدد ارائه تسهيلات به صنايع كوچك و متوسط مشكل‌دار و تعطيلي برآمد ولي عملاً 9 هزار ميليارد تومان اختصاص يافت.

كلانتر يكي ديگر از مشكلات بخش توليد را قاچاق و واردات بي‌رويه ذكر كرد و گفت: متاسفانه در حالي كه مقام معظم رهبري و دولت محترم بر اين موضوع تاكيد دارند، به صورت شبانه شاهد ورود چندين خودوري خارجي به كشورمان هستيم كه اين موضوع نه تنها اهميت مبارزه با قاچاق بلكه ضرورت مبارزه با فساد را دوچندان مي‌كند.

گفتنی است؛مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن روز پنجشنبه 28 تیرماه در پارک علم و فناوری استان برگزار می شود.

انتهای پیام/ ا

اهمیت و ضرورت مبارزه با قاچاق و فساد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار