حجت الاسلام علی جعفری نژاد مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه سلماس گفت: از جمله عوامل اساسی که پاکیزگی اجتماعی و سلامت اخلاقی را ضمانت می‌کند حجاب است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام علی جعفر نژاد مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه سلماس در همایش بزرگ عفاف و حجاب گفت: در آیین حیات بخش اسلام برای زن شخصیتی فوق العاده و منزلتی والا مقرر شده است.

وی افزود: زن در اسلام به عنوان موجودی یاد شده که باید مورد تکریم و مشمول مهر و محبت قرار گیرد به گونه‌ای که در قرآن کریم سوره‌ای به نام نساء با ۱۷۶ آیه نازل شده است.

جعفر نژاد گفت:علاوه بر این در اسلام برای تمامی جوانب زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی، زناشویی و حقوق زن قوانین عادلانه‌ای وضع شده است و از زنان شایسته آنچنان یاد می‌کند که گویی هیچ فرشته‌ای نمی‌تواند به مقام او نائل آید.

وی تصریح کرد: در میان قوانین آسمانی که خدای متعال با توجه به نیاز زن به امنیت و آرامش بر او مقرر کرده است حکم حجاب است و آن قانونی است که نه برای محدود کردن استعداد‌های زنان بلکه برای محدود کردن خطر‌هایی است که استعداد‌ها و موجودیت زن را تهدید می‌کند.

وی افزود: دیدگاه اسلام به اجتماع و مسائل آن کاملا حکیمانه است اسلام می‌خواهد جامعه‌ای آنچنان پاک بسازد که در آن اثری از فساد و انحراف وجود نداشته باشد از جمله عوامل اساسی که پاکیزگی اجتماعی و سلامت اخلاقی را ضمانت می‌کند حکم حجاب است که موجب صیانت خانواده و جلوگیری از هم پاشیدگی آن می‌گردد.

وی گفت: حجاب ایمنی بخشنده و نگهبان جامعه است و هرگز هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند از پاکی و امنیت اجتماعی برخوردار باشد مگر وقتی که زنانشان نخواهند بی بندوبار و برهنه باشند، زیرا بی حجابی همچون بیماری وبا در صورت گسترش در میان توده مردم بسیار زود همه را آلوده و بیمار می‌کند.

حجت الاسلام جعفر نژادگفت: دین اسلام با دوراندیشی کامل پیروان خود را به حجاب و ترک خودنمایی امر می‌کند تا پیش از وقوع حوادث خانمان برانداز و شیوع فساد ریشه‌های آن را خشک و رشد فساد اجتماعی را ناممکن سازد.

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش حجاب و عفاف در سلماس

برچسب ها: احکام شرعی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.