بیات نژاد از ارائه خدمات درمانی مراکز اقامتی بهزیستی به ۵۷ هزار و ۷۴۰ معتاد در سال گذشته در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داریوش بیات نژاد سرپرست بهزیستی استان تهران در نشست خبری این مجموعه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: ۵۷ هزار و ۷۴۰ معتاد در سال گذشته از خدمات درمانی مراکز اقامتی بهزیستی استفاده کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و 300 نفر از خدمات کاهش آسیب‌ ۱۷ مرکز dic استفاده کردند و ۳ هزار و 500 نفر نیز از خدمات سرپناه شبانه (شلترها) بهره‌مند شدند.

سرپرست بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: ۱۲ دختر مجرد در سال گذشته سرپرستی کودکان بی‌سرپرست بهزیستی را بر عهده گرفتند.

وی یادآور شد: 428 هزار و 850 نفر در سال 96 از خدمات پیشگیری از اعتیاد 133 مرکز پیشگیری بهره‌مند شده‌اند.

بیات‌نژاد در ادامه گفت: در حال حاضر یک هزار و 500 فرزند در 71 مرکز شبه خانواده دولتی و غیردولتی حضور دارند و سال گذشته به یک هزار و 451 نفر خدمات مداخله در بحران و همچنین به یک هزار و 200 نفر نیز خدمات پایگاه اجتماعی ارائه شده است.

وی افزود: در سال گذشته 3 هزار و 500 کودک کار و خیابان از خدمات حمایتی بهزیستی استان بهره‌مند شدند و 4 هزار دختر و زن در معرض آسیب نیز مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

سرپرست بهزیستی استان تهران اضافه کرد: هم‌اکنون 811 مهدکودک در استان تهران با اخذ مجوز از بهزیستی به ارائه خدمات به کودکان مشغول‌اند و 45 هزار و 700 کودک در مهدکودک‌های مذکور خدمات آموزشی و تربیتی را دریافت می‌کنند.

بیات‌نژاد با اشاره به ارائه یک وعده غذای گرم در روستا مهدهای سراسر کشور، خاطرنشان کرد: 688 کودک یک وعده غذای گرم در این مهدکودک‌ها دریافت کردند و مورد حمایت بهزیستی بودند.

وی با بیان اینکه 17 هزار نفر از افراد سال گذشته از خدمات کنترل و کاهش طلاق بهره‌مند شدند، افزود: مرکز مشاوره بهزیستی بیش از 211 هزار تماس موفق با خط تلفنی 1480 را به ثبت رسانده است.

سرپرست بهزیستی استان تهران اظهار کرد: 704 هزار و 980 کودک در طرح غربالگری، شنوایی شرکت کردند و بیش از 590 هزار کودک در غربالگری تنبلی چشم حضور داشتند که آمار غربالگری‌های فوق نسبت به سال گذشته با رشد 24 درصد همراه بوده است.

بیات‌نژاد از صدور 2 هزار مجوز فعالیت برای مراکز دولتی و غیر دولتی در سال 96 خبر داد و گفت: تعداد صدور مجوزهای فوق نسبت به سال 95 با رشد 12 درصدی رو به رو بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 169 هزار و 874 معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، خاطرنشان کرد: 56 هزار معلول جسمی حرکتی، 41 هزار معلول ذهنی (شامل 14 هزار نابینا، 22 هزار و 692 معلول شنوایی)، 9 هزار و 742 نفر بیمار اعصاب و روان و 22 هزار و 179 نفر در حوزه گفتار درمانی تحت پوشش بهزیستی هستند.

سرپرست بهزیستی استان تهران افزود: 5 هزار و 240 نفر در مراکز بهزیستی یارانه بگیر هستند و 2 هزار و 936 نفر نیز هزینه کامل درمان را دریافت می‌کنند و همچنین 358 نفر هزینه خدمات مناسب سازی اخذ می‌کنند.

بیات‌نژاد یادآور شد: 42 مرکز شبانه‌روزی در استان تهران فعالیت دارند و بیش از 7 هزار نفر مددجوی‌ یارانه بگیر هستند و 2 هزار و 841 نفر نیز معلولان مجهول‌الهویه را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار