مقامات سوری انتقال عناصر گروه‌های تروریستی و خانواده‌هایشان را از درعا به مقصد ادلب آغاز کرده‌اند.

آغاز انتقال تروریست‌ها و خانواده‌هایشان از درعا به مقصد ادلب سوریهبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ارتش سوریه به سرعت موفق شد دامنه عملیات نظامی خود را به حومه قنیطره در جنوب سوریه بکشاند و درگیری‌ها را در اطراف شهرک "مسحره" و تپه راهبردی مجاور این شهر متمرکز کند. ارتش سوریه هم زمان با عملیات در این منطقه، عناصر افراد مسلح مستقر در تل المال، حومه شمالی درعا، از مناطق مشرف به بخش‌هایی از قنیطره، را در تیر رس خود دارد. به همین دلیل این عملیات آغازی بر پایان حضور گروه‌های تروریستی در این منطقه به شمار می‌آید.

حسام زیدان، خبرنگار العالم، در گزارشی از حومه قنیطره تاکید کرد با آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه در حومه قنیطره، در چارچوب توافق ارتش با برخی گروه‌های مسلح در این منطقه، تلاش‌ها برای جمع آوری تسلیحات عناصر مسلح در شهرک جاسم، حومه شمالی درعا و همچنین تسلیحات عناصر باقی مانده در درعا البلد آغاز شد. در نتیجه افراد مسلح مستقر در شهرک جاسم تحویل تسلیحات سنگین و نیمه سنگین را آغاز کرده اند تا راه برای تداوم فعالیت کمیته آشتی داخلی سوریه، در مناطق دیگری از کشور فراهم شود.

محمد عباس، تحلیلگر نظامی سوریه، گفت: «اولین دلیلی که موجب شد تا عناصر گروه‌های مسلح بپذیرند سلاحشان را تحویل دهند فقدان پایگاه مردمی آنان است، مردم ما در مناطق جنوبی کشور نمی‌پذیرند این گروه‌های مسلح در این مناطق حضور داشته باشند.»

تلاش برای آشتی ملی در این منطقه از سوریه با خروج تروریست های مسلح وابسته به جبهه النصره از این مناطق به سمت ادلب هم زمان شده است. خروج این افراد فضای جغرافیایی را برای ارتش به منظور بازگشت به جنوب سوریه گسترده‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار