معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به ویژه برنامه های دهه کرامت در حرم مطهر رضوی گفت: برای میزبانی ۱۰ هزار خادم از زائران حرم مطهر رضوی تکریم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی تدارک دیده شده است.

میزبانی خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) از زائران در ایام دهه کرامتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سیدخلیل منبتی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت:ویژه برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر رضوی برای میزبانی ۱۰ هزار خادم از زائران حرم مطهر رضوی تکریم زائران و مجاوران گرامی تدارک دیده شده است.

وی افزود: در شب میلاد امام رضا (ع) مراسم گلباران حرم مطهر رضوی با حضور مردم مشهد و با همراهی خدام آستان قدس رضوی از ساعت 17 در عرصه میدان شهدا آغاز میشود و تا حرم مطهر رضوی ادامه خواهد داشت وطبق سنوات گذشته در روز میلاد امام رضا (ع) در مراسمی در صحن آزادی پرچم و پوشش مضجع شریف حضرت ثامن الحجج (ع) تعویض و در صبح میلاد نیز مراسم نقاره‌زنی در صحن انقلاب انجام خواهد شد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: در اولین پنجشنبه دهه کرامت با حضور خدمه و خادمیاران مزار شهدای مدفون در بهشت ثامن‌الائمه (ع) با گلاب غبارروبی و شست و شو داده خواهد شد هم چنین در دهه کرامت رضوی توزیع بیش از 500 هزار بسته نبات متبرک بین زائران و مجاوران و ارسال بسته متبرک به هموطنانمان در نقاط مختلف کشور پیش‌بینی شده است.

منبتی حضور در بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران با عنوان «سروش مهر» و اجرای طرح «یا معین الضعفا (ع)» برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را از دیگر برنامه‌های خدام در روز میلاد امام رضا (ع) معرفی کرد و افزود: در طرح «یا ضامن آهو» با پیگیری خادمان بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و مسئولان قضایی استان، جمعی از زندانیان جرائم غیرعمد استان خراسان رضوی مشمول لطف امام رضا علیه‌السلام واقع میشوند و طعم شیرین آزادی را خواهند چشید.

وی ادامه داد:حفاظ حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت رضا (ع) در زایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها حضور یافته و ضمن اهدای بسته‌های متبرک و نشان حضرت رضا (ع) به نوزادان متولد آن روز، اذان و اقامه در گوش این نوزادان خواهند خواند.

انتهای پیام// ز.‌ی
 

میزبانی ۱۰ هزار خادم از زائران حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.