بنابر اعلام بلومبرگ، شرکت هواپیمایی ایرباس در آستانه انعقاد قرارداد ۲۹ میلیارد دلاری با شرکت‌های هواپیمایی آسیایی است.

ایرباس در آستانه انعقاد قرارداد ۲۹ میلیارد دلاری با شرکت‌های هواپیمایی آسیاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی نوشت شرکت هواپیمایی ایرباس در آستانه انعقاد قرارداد 29 میلیارد دلاری با شرکت های هواپیمایی آسیایی است.

در این گزارش آمده است: شرکت ایرباس در تلاش برای انعقاد قرارداد با شرکت های هواپیمایی آسیایی است که در تلاش برای گسترش ناوگان خود در مواجهه با افزایش شدید تقاضا برای مسافرت های هوایی در این منطقه هستند.

به گفته افراد نزدیک به این مذاکرات خصوصی، این شرکت هواپیماسازی اروپایی در حال کار کردن بر روی قراردادی سودآور به منظور فروش هواپیما به گروه ایرآسیا -بزرگترین شرکت هواپیمایی آسیا- به ارزش بیست و سه میلیارد دلار است. یک فرد نزدیک به این موضوع گفت ایرباس به صورت جداگانه در حال انعقاد قرارداد برای فروش جت های پهن پیکر به ارزش تقریبی شش میلیارد دلار به شرکت تایوانی استارلوکس است.

این افراد همچنین اعلام کردند این سفارش همچنان باید در مذاکرات نهایی مورد بررسی قرار بگیرد. در حالی که هنوز هیچ گونه قراردادی امضا نشده است، اما طرف ها به مرحله امضای قرارداد نزدیک شده اند تا جایی که می توان دست کم برخی از روند فروش را طی نمایشگاه هوایی فارن بورو در حومه لندن -که بزرگترین نمایشگاه تجاری این صنعت در امسال محسوب می شود- اعلام کرد.

شرکت هواپیمایی مالزی که دومین مشتری بزرگ ایرباس باریک پیکر A320 محسوب می شود در حال افزایش سفارش خود برای خرید صد فروند A321neo است. ایرآسیا نیز همزمان به توافق بر سر سفارش سی و چهار فروند A330neo پهن پیکر نزدیک شده است که در مجموع مجموع سفارشات این شرکت را به صد فروند افزایش می دهد.

ارزش سهام ایراسیا در بازار مراودات سنگاپور دو ممیز شش درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح طی دو هفته رسید.

خرید هواپیما از نوع A321neos سبب خواهد شد ایرآسیا با پیشی گرفتن از شرکت هندی اینترگلوب اویشن به بزرگترین مشتری ایرباس برای خرید هواپیماهای باریک پیکر تبدیل شود و بدین ترتیب، تعداد سفارشات این شرکت هواپیمایی مالزیایی به پانصد و چهار هواپیما خواهد رسید.

تصمیم برای تولید هواپیماهای بیشتری از نوع A330neos بزرگتر نشان دهنده تعهد ایرآسیا به برنامه خرید هواپیماهای پهن پیکر در بحبوحه رقابت شدید با فروش 787 دریم لاینر Dreamliner شرکت بوئینگ است.

این هواپیماهای جدید به این تونی فرنادس مالک این شرکت هواپیمایی کمک خواهد کرد تا یک شرکت هواپیمایی پان آسیایی ایجاد کند. او قصد دارد در هند برنامه پروازهای داخلی بیشتری ایجاد کند. این در حالی است که گسترش عملیات بین المللی در اوایل سال آینده در دستور کار او قرار دارد. گروه ایرآسیا همچنین شرکت AirAsia X Bhd را به عنوان زیرمجموعه خود دارد که بیش از بیست مقصد آن شامل آکلند، توکیو، ساپورو، چنگدو، شانگهای، ملبورن و هانولولو می شود.

مذاکرات با استار لوکس شامل دوازده فروند هواپیما از نوع A350-1000 و پنج فروند از نوع کوچک تر A350-900 می شود. توافق نامه نهایی هنوز حاصل نشده است اما به زودی منعقد خواهد شد.

هواپیمای ای 350 که موفق ترین هواپیما از میان نسل جدید ایرباس های پهن پیکر محسوب می شود، با بوئینگ 787 Dreamliner رقابت می کند. موسسه فلایت گلوبال در ماه مارس اعلام کرد استارلوکس -که چانگ کو وی بنیانگذار آن است در حال مذاکره با هر دو شرکت به منظور خرید چهارده فروند هواپیماست.

مقامات ایرباس که مقر آن در تولوز فرانسه مستقر است و همچنین مقامات ایرآسیا از اظهار نظر درباره این خبر خودداری کرده اند. ایرباس و بوئینگ قرار است در نمایشگاه هوایی فارن بورو از یک سری سفارشات پرده بردارند. این نمایشگاه از روز دوشنبه کار خود را آغاز می کند. در حالی که هواپیمای A330neo ایرباس در مقایسه با A350 از محبوبیت کمتری برخوردار است، اما فعالیت های مرتبط با فروش آن در حال افزایش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار