انتخابات هیئت فوتبال استان البرز با ابهام هایی همراه بوده است که می تواند منجر به ابطال آن شود.

ماجرای پرابهام انتخابات هیئت فوتبال البرزبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجمع انتخاب ریاست هیئت فوتبال استان البرز 4 اردیبهشت 1397 با انتخاب منصور بیگ وردی به عنوان رئیس جدید این هیئت برگزار شد.

پس از پایان این مجمع نادر ایزد بین، رقیب بیگ وردی که با کسب 10 رای  در مقابل 11 رای بیگ وردی از انتخاب به عنوان رئیس هیئت فوتبال بازمانده بود، با اعلام اعتراض نسبت به انتخاب سعید منصور زارع، رئیس هیئت فوتبال ساوجبلاغ از سوی عباس مشایخی، سرپرست سابق و موقت هیئت فوتبال البرز صحت انتخابات این استان را زیر سئوال برد.

عبدالکاظم طالقانی، رئیس کمیته استان های فدراسیون فوتبال درباره این موضوع بیان کرد: شکایاتی درباره انتخابات استان البرز به دستمان رسیده که در حال بررسی و پیگیری این امر هستیم.در واقع کل اطلاعات به دست آمده در برگزاری انتخابات استان البرز را بازیابی کرده و در دستور کار داریم. اگر کمیته برگزار کننده هیات فوتبال استان البرز تخلفی انجام داده داده باشد، موضوع به کمیته اخلاق ارجاع داده می شود و فدراسیون فوتبال پیگیر این موصوع است. ضمن اینکه تا هفته آتی در این خصوص نتیجه نهایی را اعلام می کنیم.

برای پیگیری این امر با بهروز یمینی، نایب رئیس هیئت فوتبال البرز و یکی از اعضای کمیته 3 نفره برگزاری این انتخابات گفت و گویی انجام دادیم.

او اظهار داشت: طبق قانون سرپرست هیئت فوتبال استان نمی تواند رئیس هیئت فوتبال شهرستان ها را انتخاب کند. البته عباس مشایخی هم چنین کاری انجام نداده است بلکه جواد روستاکاری، رئیس تربیت بدنی شهرستان ساوجبلاغ پس از عزل رئیس سابق هیئت فوتبال این شهرستان، سعید منصور زارع را به این سمت انتخاب کرده است و مشایخی هم ناچار بوده حکم این فرد را امضاء کند.

او درمورد واکنش فدراسیون فوتبال بیان کرد: عباس مشایخی 9 ماه پیش از انتخابات ریاست هیئت فوتبال البرز  و زمانی که کاندیدهای این انتخابات مشخص نشده بودند چنین کاری انجام داده است. اگر هم تخلفی رخ داده باشد این امر یک تخلف اداری بوده است که ارتباط خاصی به انتخابات ندارد. 

همچنین منصور بیگ وردی، رئیس فعلی هیئت فوتبال استان البرز هم گفت: پیش از برگزاری انتخابات هیئت فوتبال  کمیته 3 نفره ای تشکیل شد که وظیفه آن بررسی مدارک نامزدها و تطبیق آن با اساسنامه است. اگر هم تخلفی رخ داده باشد به این کمیته باز می گردد و به من که به عنوان کاندید در انتخابات شرکت کرده ام، ربطی ندارد.


بیشتر بخوانید:اظهارات عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره انتخابات هیئت البرز


او ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم جواد روستاکاری، رئیس تربیت بدنی ساوجبلاغ برای عزل رئیس سابق هیئت فوتبال این شهرستان تحت فشار بوده و سه نفر را برای جانشینی او به به سرپرست هیئت فوتبال البرز پیشنهاد داده است که مشایخی هم برای منصورزارع ابلاغیه صادر کرده است. شاید از لحاظ قانونی چنین امری درست نباشد اما مشایخی از سوی اداره کل ورزش و جوانان برای این انتخاب تحت فشار قرار گرفته است.

بیگ وردی درمورد احتمال ابطال انتخابات هیئت فوتبال استان البرز از سوی فدراسیون فوتبال گفت: مشکلی با پیگیری های فدراسیون فوتبال نداریم.  اگر تخلفی هم رخ داده باشد قانون باید درباره آن تصمیم بگیرد. البته ما هم نقطه نظراتی داریم که به فدراسیون فوتبال ارائه می دهیم.

رئیس هیئت فوتبال البرز در پایان خاطرنشان کرد: من با کسب 11 رای در مقابل 10 رای ایزد بین به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان انتخاب شدم اما شک نکنید منصورزارع در این انتخابات به من رای نداده است!

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلیمی
۰۵:۰۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
باور بفرمایید مافیایی بر هیات فوتبال استان البرز حاکم است که اگر یک تیم بسیار قوی از فیفا هم بیاید نمی تواند حریف آنها شود . چون هیئت 3 نفره و برگزار کننده انتاخابات از متخلف کننده های اصلی هستند و خودشان انتخابات را مهندسی میکنند.
آخرین اخبار