به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه هندی درباره شکل پروازی بمبئی _ تهران گفت که ایران ایر A۳۰۶ ، نتوانسته به زمین بنشیند این در حالیست که هواپیماهای دیگر هیچ مشکلی در فرود و پرواز نداشتند مسئولان پرواز هند این اقدام هواپیمای ایران را عجیب دانستهاند.
رسانهی هندی هم با طعنه نوشته است خلبان ایرانی از چند تا ابر ترسیده و نتوانسته فرود کند.
رسانه هندی تایمز آو ایندیا در مورد اتفاقات پرواز IR-۸۱۰ نوشت:
هواپیمای ایران ایر A۳۰۶ که در آسمان هند پرواز میکرد حوالی ظهر امروز پس از چرخیدنهای بیهدف به شرق و غرب که حدود یک ساعت ادامه داشت نهایتا تسلیم شرایط بد آب و هوایی شد و مسیر خود را به سمت زاهدان کج کرد تا در فرودگاه این شهر به زمین بنشیند.
شهباز بوشهری مدیر ایستگاه فرودگاه ایران ایر گفت: پرواز IR-۸۱۰ پس از سوخت گیری از زاهدان به سمت تهران حرکت کرد و انتظار میرود حوالی ۲ صبح یکشنبه در تهران به زمین بنشیند. این هواپیمای پرواز بمبئی- تهران ۱۴۰ مسافر داشت.
در این زمینه کنترل کننده ترافیک هوایی گفت: وی و همکارانش این مسئله را که هواپیمای ایرانی باید مسیر پروازش را تغییر دهد عجیب میدانند.
بخش فرماندهی هم اعلام کرد ما نمیدانیم پس از یک ساعت وقفه در برد پرواز IR-۸۱۰ چه اتفاقی افتاده است که آنها اقدام به تغییر مسیر کردهاند.
یک مقام ارشد کنترل هوایی نیز گفت: تراکم زیاد ابرها در طول مسیر باعث تغیبر مسیر هواپیمای ایرانی شده، اما دیگر هواپیماها مدیریت میکردند تا این هواپیما مسیر خود را تغییر ندهد و به سلامت به زمین بنشیند.
کنترل کننده ترافیک هوایی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی طوری نبود که هواپیمایی ایران نتواند فرود بیاید ، گفت: دقیقا قبل از اینکه هواپیمای ایران ایر A۳۰۶ پرواز کند بوئینگ ۷۷۷ هواپیمای «بریتیش ایرویز» انگلیس به سلامت به زمین نشست. همچنین بوئینگ ۷۷۷ جت ایرویز هم کامل فرود آمد و بوئینگ ۷۷۷ ایرلاین سنگاپور هم چند ساعت قبل در امنیت کامل پرواز کرده بود.
یک مقام ارشد فرماندهی گفت: سیاست ایرلاینها در شرایط بد آب و هوایی معمولا آنها را مجبور میکند تا مسیرشان را تغییر دهند.
این رسانه هندی نوشته است تماس با سخنگوی ایران ایربرای گرفتن اطلاعات بیشتری از این موضوع مقدور نشد، اما منابع دیگر اعلام کردند که این پرواز حدود ۲۰۰ مسافر داشت.
بر اساس این گزارش این اتفاقات در ساعت ۱۱ و نیم صبح با پرواز A۳۰۶ در فراز دریای عرب در اقیانوس هند اتفاق افتاد.
هواپیما دو بار دور این دریا چرخید و سپس در انتهاییترین بخش جنوبی شهر ایسلند به سمت شرق شهر به طرف شهر لوناوالا حرکت کرد. همانجا هم ۷ هزار پا در حدود نیم ساعت هواپیما حرکت کرد و پس از آن اوج گرفت و به سمت ایران مسیر را تغییر داد.
هواپیما ساعت ۳ بعداز ظهر در فرودگاه زاهدان به زمین نشست.
کنترل کننده ترافیک هوایی اعلام کرد زمانی که پروازهای خارجی نتوانند در مقصدهای پروازی تعیین شده به زمین بنشینند معمولا به فرودگاههای جایگزین در شهرهای احمدآباد، حیدرآباد یا بنگولا تغییر میروند، اما با این وجود پرواز IR-۸۱۰ فرودگاه زاهدان را به عنوان فرودگاه جایگزین انتخاب کرده بود.
انتهای پیام/