مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی خروج زعفران، پسته و فرش دستباف توسط زائران به عربستان را غیرمجاز اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛   خاشی مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به خروج وسایل مورد نیاز زائران از کشور گفت : خروج زعفران، پسته و فرش دستباف به کشور عربستان مجاز نیست.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط ارزی کشور حداکثر ارزی که به زائران داده می‌شود 200 دلار است که سال گذشته  10 هزار یورو بود اما امسال 5 هزار یورو یا معادل آن از ارزهای دیگر کاهش داده شد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حداکثر کالاهای ورودی زائران اعزامی به حج تمتع خاطرنشان کرد: در بحث برگشت زائران برابر مقررات مسافری کشور حداکثر کالاهای قابل ورود 80 دلار است. 

خاشی تصریح کرد: همچنین خواهرانی که قصد اعزام به حج تمتع را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که زیورآلاتی بیشتر از 100 گرم نمی‌توانند با خود حمل کنند.

سرپرست اداره کل پست خراسان جنوبی نیز در این جلسه یادآور شد: یکی از دغدغه‌های زائران حج تمتع حمل چمدان‌های آنان است که در این راستا پست استان از سال گذشته این امر را انجام می‌دهد.

علی الهامی اظهار داشت: پست خراسان جنوبی آمادگی کامل دارد بنا بر برنامه زمان‌بندی چمدان‌های زائران را در ادارات پست شهرستان‌ها قبول و به فرودگاه تحول دهد و در زمان برگشت نیز از فرودگاه تحویل و به شهرستان‌ها ارسال کند.

وی افزود: در این راستا در خواست داریم طبق آمار زمان بندی اسامی حجاج را زودتر در اختیار اداره کل پست قرار دهند.

سرپرست اداره کل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه علی‌رغم افزایش قیمت‌ها، هزینه‌های دریافتی برای حمل چمدان‌های زائران کمتر از سال گذشته است گفت: در این راستا هزینه پستی حمل چمدان زائران از مرکز استان 15 هزار تومان و برای شهرستان‌ها 20 هزار تومان است.

انتهای پیام/ک

 

 

برچسب ها: گمرک ، حج 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.