سومین دوره نشست خبری جایزه جهانی گوهرشاد، صبح امروز با حضور چهار بانوی بین المللی برگزار می شود.

سومین دوره نشست خبری جایزه جهانی گوهرشاد برگزار شدبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛سومین دوره نشست خبری جایزه جهانی گوهرشاد، صبح امروز مورخ 24 تیرماه برگزار شد.

سروری دبیر سومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد در ابتدای این نشست با اشاره به اهداف آستان قدس رضوی در ترویج بلند قرآن و مکتب اهل بیت(ع) گفت: آستان مقدس رضوی با هدف ترویج بلند قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و جریان سازی فرهنگی در خصوص بانوان فرهیخته و نیکوکار از سال ۹۵ جایزه جهانی گوهرشادرا طراحی وبرگزارکرده  و در هر دوره ۸ نفر از بانوان داخلی و خارجی در این جایزه جهانی معرفی شده و از آنها تجلیل شده است.

وی ادامه داد: دو محور اساسی در این جایزه با موضوع فرهیختگی و نیکوکاری مطرح است که بانوان ما باید در رزومه خود فعالیت انقلابی بودن و نیکوکاری را داشته باشند. همچنین باید در راستای فعالیت های نیکوکارانه در جامعه بانوان باید چند محور: ایثار، شهادت، فرهنگی، هنری، رسانه ای، وقف و امور خیریه، امور عمرانی، پزشکی، مدیریت، کار آفرینی و ... را در نظر داشته باشند.

دبیر جایزه جهانی گوهرشاد تاکید کرد: مطالبه گری ما از غرب این است که بانوان ما می توانند آثار ارزشمندی را به جا بگذارند که الگو ساز برای دیگران باشند. در همین جهت همایش های علمی را طراحی کردیم که به موضوعات طول تاریخ و علوم مختلف بپردازد. همچنین نوآوری که در دوره سوم ایجاد شده است، شبکه سازی بانوان نیکوکار است؛ یعنی آنچه در سه سال اخیر دیده ایم را در شبکه ای رسانه ای ارتباط آنها را گسترده تر کردیم. ‌

وی افزود: سایت جایزه جهانی گوهرشاد ۵ زبانه است و در طی سه سال به خدمتگذاری در راستای معرفی بانوان نیکوکار و مقالات علمی و تاریخی پرداخته است و بسیاری از اسناد و سیره زندگی بانوان اهل بیت(ع) در این سایت گردآوری شده است.

سروری با اشاره به دیگر برنامه های جایزه جهانی گوهرشاد خاطر نشان کرد: علاوه بر تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار ۷ برنامه دیگر درباره شخصیت های بانوان که در طول تاریخ اسلام اثر گذار بودند نیز صحبت می شود و در خلال آن همایش های علمی برگزار خواهد شد.

همچنین چهارشنبه ۲۷ تیرماه در تالار قدس حرم رضوی مراسم تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار صورت می گیرد و شب گذشته اش ۲۶ همان ماه، شب شعر بانوی گوهرشاد را خواهیم داشت.

ایران رکن آبادی یکی از اعضای هیئت انتخاب برگزیدگان ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت گفت: اصل امور خیر و کارهای نیکوکاری همه ریشه در احوال اهل بیت (ع) دارد . ما در زیارت جامعه کبیره به حضرت معصومه(س) عرض می کنیم که اگر صحبت از نیکوکاری باشد اول و آخر آن شما ائمه هستید. در همین راستا یکی از شخصیت های مهم و تاثیر گذار بانو گوهرشاد انتخاب شد و با بررسی های که انجام شد ایشان شخصیت بین المللی هم دارند و در سومین دوره به محورشخصیتی ایشان نیز خواهیم پرداخت.

وی با توجه به فعالیت خود در زمینه تبلیغ گفت: دو عنصر مهم فرهیخته بودن و بعد نیکوکاری بانوان سهم بسیار بزرگی در انتخاب آنها داشت و تا جایی که سهم من در حوزه انتخاب برگزیدگان بود تلاش کردم این فرهنگ را ترویج دهم و آن را محور قرار بدهم. امروزه چیزی که غرب به وسیله آن زنان مسلمان را می کوبد، ما باید به همان ابزار غربی اهتمام داشته باشیم و به مشارکت زنان در فعالیت های اجتماعی اهمیت می بدهیم. درست مانند همان چیزی که مورد توجه دین و اسلام است.

رکن آبادی در پایان ضمن اشاره به فعالیت گسترده بانوان در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و ... یادآور شد: تا امروز ۱۲ نفر از بانوان فعال در جهان به معرفی شده اند که در نهایت ۸ نفر از این عزیزان از کشورهای انگلستان، تایلند، تانزانیا، نیجریه و ایران معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: دهه کرامت ، اهل بیت ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.