ذوالقدر گفت: متاسفانه ۶۰ درصد آسیب‌های اجتماعی کشور به استان تهران اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در جشنواره دختران؛ حمایت‌های روانی_اجتماعی، توسعه پایدار که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه ۶۰ درصد آسیب‌های اجتماعی به استان تهران اختصاص دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین فراکسیون زنان با اهتمام ویژه‌ای امور مرتبط با زنان و دختران را پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شخصیت حضرت معصومه (س) شخصیت برجسته‌ای است و به دلیل تقوا و علم و دانش آن حضرت، ایشان هماره مورد توجه هستند.

ذوالقدر یادآور شد: بر اساس فرمایشات امام خمینی (ره) حضرت معصومه (س) با علم و درایتی که داشتند، الگویی مناسب برای زنان و دختران به شمار می‌روند و زنان می‌توانند از موقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی خوبی در جامعه برخوردار شوند.

وی همچنین تاکید کرد: تنها تحصیل علم برای زنان کفایت نمی‌کند و باید به موضوع جایگاه زنان در جامعه نیز توجه شود و متاسفانه در حال حاضر مشکلات بسیاری برای اشتغال زنان در جامعه کنونی وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلساتی که با مسئولان مختلف نظام داریم، همواره به موضوع جایگاه ارزشمند زنان تاکید می‌کنیم و بدون تردید زنان می‌توانند در حوزه‌های مختلف خوش بدرخشند و افتخار آفرینی کنند.

ذوالقدر تاکید کرد: ۶۰ درصد از کودکان کار و معتادان متجاهر مربوط به استان تهران هستند و پایتخت در حال حاضر با انواع آسیب‌های اجتماعی روبرو است.

وی یادآور شد: هم اکنون در استان تهران با توزیع نابرابر اعتبار مواجه هستیم و آمار‌های فوق بیانگر مشکلات گسترده پایتخت در معضلاتی، چون دختران فراری، اعتیاد، زنان سرپرست خانوار و مواردی از این دست است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بالا رفتن سن ازدواج دختران در استان تهران در حال حاضر به معضل تبدیل شده است و ما در مجلس شورای اسلامی بودجه‌هایی را برای رفع مشکل ازدواج جوانان اختصاص داده ایم.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: تعاملات خوبی میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی وجود دارد و امور مرتبط با حوزه زنان با جدیت دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: از آنجا که استان تهران با انواع معضلات و آسیب‌های اجتماعی روبرو است، ضرورت دارد که اعتبار ویژه‌ای برای کنترل و رفع آسیب‌های پایتخت اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار