با ادامه موج گرما در کشور، پیک مصرف برق کشور روز گذشته دوباره از رقم ۵۵ هزار مگاوات گذشت و نسبت به روز جمعه بیش از ۴ هزار مگاوات افزایش یافت.

روابط عمومی/اوج مصرف برق به بالای ۵۵ هزار مگاوات بازگشتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو، بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک مصرف برق در اولین روز هفته، شنبه (۲۳ تیرماه) به میزان ۵۵ هزار و ۷۱۳ مگاوات گزارش شد که در سال گذشته در همین زمان پیک مصرف ۴۴ هزار و ۶۰ مگاوات بوده است.

میزان مبادلات برق نیز در روز گذشته برابر با ۲۵۳ مگاوات بود که سهم صادرات از این میزان ۴۲ مگاوات و واردات برق نیز ۲۱۱ مگاوات عنوان شده است.

همچنین میزان مصرف برق صنایع در روز گذشته سه هزار و ۷۴۰ مگاوات بوده که در مقایسه با روز جمعه که میزان آن چهار هزار و ۳۴۳ مگاوات ثبت شده، مصرف برق این بخش قدری کاهش داشته است.

باتوجه به گرمتر شدن هوا در کشور و پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش و تداوم هوای گرم در هفته جاری، ضروری است که مشترکان در مصرف برق بخش خانگی حداکثر صرفه‌جویی را به عمل آورده و در ساعات پیک از به‌کارگیری لوازم برقی پرمصرف اجتناب کنند.

انتهای پیام/

۲۱۱ مگاوات واردات برق به کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار