نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: با اختصاص اعتبار ۴۵۰میلیون تومانی ادامه کانال ۱۰ کیلومتری آبرسانی به مزارع کشاورزی روستای تکه تکمیل می شود.

تکمیل کانال آب رسانی روستای تکه با 450 میلیون اعتباربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حسن بهرام  نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: کانال بتونی آبرسانی به مزارع دو روستای بیان و تکه به طول ۱۰ کیلومتر از سالها قبل شروع شد که به علت کمبود اعتبارات عمرانی حدود یک کیلومتر از ان بتونی نشد.

وی گفت: امسال از محل اعتبارات استانی و شهرستانی ۴۵۰ میلیون تومان برای آن اختصاص داده شد تا این پروژه مهم برای اهالی دو روستا تکمیل شود.

بهرام نیا افزود: آب سراب‌های نهاوند متأسفانه به علت سنتی بودن نهرها و بتونی نبودن خط انتقال آب در حوزه کشاورزی به درستی  مصرف نمی‌شود و به هدر می‌رود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سراب‌های شهرستان نهاوند به‌ طور متوسط روزانه دارای ۲۰ مترمکعب آب خروجی هستند که متأسفانه آن‌ چنان‌که شایسته است در حوزه کشاورزی مصرف نمی‌شود و هدر می‌رود.

وی  با اشاره به وجود طرح ساماندهی یک‌هزار و ۳۹ کیلومتر از ۴۰ سال گذشته تاکنون، گفت: متأسفانه در این راستا تاکنون پس از گذشت چندین سال تنها ۲۰۳ کیلومتر آن انجام‌شده و ۸۰۹ کیلومتر دیگر آن باقی‌ مانده است.

بهرام نیا بیان کرد: کانال بتونی آبرسانی بین مزارع دو روستای بیان و تکه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان همدان در پی درخواست اهالی دو روستا بود که متاسفانه به علت کمبود اعتبارات در چند سال اخیر با بیش از ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل نشد ولی با تخصیص اعتبارات جدید تکمیل می شود.

وی افزود: کشاورزان و باغداران در مدت این ۱۰ سال از قسمت های تکمیل شده کانال بتونی بهره برداری کرده اند و فقط کمتر از یک کیلومتر از انتهای این کانال باقی مانده است.

انتهای پیام/د.ا

با اعتبار ۴۵۰میلیون تومانی کانال آبرسانی روستای تکه تکمیل می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.