راه اندازی بزرگترین رادیو تلسکوپ‌های جهان در آفریقای جنوبی + فیلم

بزرگترین رادیو تلسکوپ‌های جهان در شهر کارناروون در ایالت کیپ شمالی آفریقای جنوبی افتتاح کرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیوید مابوزا معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی در مراسمی، یکی از بزرگترین رادیو تلسکوپ‌های جهان را در شهر کارناروون در ایالت کیپ شمالی افتتاح کرد.

این رادیو تلسکوپِ آرایه‎ای (شامل مجموعه‌ای از گیرنده ها) که «میرکت MeerKAT» نام دارد، از ۶۴ بشقاب گیرنده تشکیل شده است و بزرگترین رادیو تلکسوپ از این نوع در جهان به شمار می‎آید. این رویداد، نقطه عطفی در کاوش‌های رادیویی ستاره شناسی شمرده می‌شود.

اعضای گروه مسئول طرح ساخت رادیو تلسکوپ میرکت را اکثرا اتباع آفریقای جنوبی تشکیل می‌دهند. شماری از این افراد نیز از اعضای جوامع محلی ساکن منطقه هستند. گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که طرح راه اندازی این رادیو تلسکوپ، ۲۳۰ میلیون دلار هزینه دربر داشته است.

طرح رادیو تلسکوپ میرکت و آرایه گیرنده‌های آن که در زمینی به مساحت یک کیلومتر مربع نصب شده است و «اس کی اِی» نام دارد، ابتکاری عملی است که شامل برخی دیگر از کشور‌های آفریقایی نیز می‌شود. قرار است در آینده نزدیک، ۱۳۳ بشقاب گیرنده به این مجموعه افزوده شود.

فرناندو کامیلو مسئول ارشد طرح «اس کی اِی» در این باره گفته است: این تلسکوپ، بهترین نوع در رده خود در جهان به حساب می‌آید. با استفاده از این تلسکوپ، تصویری از هسته کهکشان راه شیری تهیه شده است که ۳۰ سال نوری از ما فاصله دارد.

در این طرح علمی، ۸ کشور آفریقایی مشارکت دارند. یکی از برنامه‌های آینده این طرح، ساخت تلسکوپی جدید در غنا در غرب آفریقا است که هدف اصلی آن آموزشی خواهد بود.


بیشتر بخوانید: ساخت تلسکوپ ساده با بطری پلاستیکی + فیلم 


انتهای پیام/
 

بزرگترین رادیو تلسکوپ‌های جهان + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار