مدیر کل امور موزه‌های کشور گفت:خرید آثار هنری معاصر برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اعتبار تخصیص داده شده به ما برای آثار فرهنگی، هنری و تاریخی است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌های اخیر و در جریان بازدید از بخش‌های مختلف کاخ‌موزه سعدآباد متوجه شدیم که موزه حسین بهزاد فقط دربرگیرنده بخشی از آثار استاد مینیاتور ایران و شاعر رنگ‌ها است، زیرا وی در طول عمر خود برخی از آثارش را فروخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان نیز پیگیر این مسئله شد که آیا اداره کل امور موزه‌های کشور تلاشی برای خرید این آثار و نگهداری آنها در موزه دارد یا خیر؟

محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اینباره اظهار کرد: به هر حال آثار خیلی زیادی برای فروش وجود دارد، ولی دولت تصمیم ندارد که در این زمینه ورود جدی داشته باشد و خیلی خوب است که کلکسیونر‌ها این آثار را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه ما متولی هنر معاصر در کشور نیستیم و متولی این هنر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت:اگر امروز موزه حسین بهزاد را داریم بنابر علاقه وی و وراثش انجام شده است و ما نیز وظیفه خودمان را انجام می‌دهیم، ولی در مجموع خرید آثار جزء سیاست‌های ما نیست و از طرف دیگر اعتباری که برای خرید آثار به ما داده می‌شود به آثار فرهنگی، هنری و تاریخی اختصاص دارد و خرید آثار معاصر برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انتهای پیام/

خرید آثار هنری معاصر بر عهده کدام ارگان است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار