کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ایران برخلاف حرف‌های بی پایه و اساس ترامپ به راحتی به دنبال تقاضای مذاکره با ترامپ نخواهد بود.

نگاه ترامپ به مسائل جهانی بر اساس استراتژی های اقتصادی استحسین متفکر در گفت و گو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صحبت های اخیر ترامپ مبنی بر اینکه ایران به دلیل شرایط اقتصادی‌اش روزی با ما توافق خواهند کرد اظهار کرد: ترامپ مسائل جهانی را براساس استراتژی‌های اقتصادی نگاه می کند.

وی با بیان اینکه ترامپ فکر می کند با اعمال فشار اقتصادی و تهدید کشورها می تواند همه آنها را پای میز مذاکره بکشاند، گفت: اما به نظر می‌رسد علت اصلی گفته‌های اخیر ترامپ در رابطه با ایران عدم شناخت ماهیت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: دشمنی ترامپ با ایران غیر‌عادی است/ با آمریکا نمی توان مذاکره کرد

متفکر با تاکید بر اینکه ماهیت نظام جمهوری اسلامی با ماهیت ایدئولوژیک و استراتژیک نظام لیبرال دموکراسی مبنی بر کاپیتالیسم مخالف است، ادامه داد: تجربه نشان داده است که ایران به خاطر فشارهای اقتصادی از اصول اعتقادی خود عدول نمی‌کند؛ پای میز مذاکره با هر کشوری نمی نشیند و از سیاست هدف که وسیله را توجیه می کند، استفاده نمی کند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها فکر می کنند در سال 67 دلیل اصلی ایران برای پذیرش قطع نامه 598 فشارهای اقتصادی و نظامی شدید جهانی علیه ایران بوده است، افزود: در وضعیت کنونی هم تصور آنها این است که ایران به خاطر فشارهای اقتصادی و تحریم ها حاضر به مذاکره با غربی ها و امضای برجام شده است اما این تصورات اشتباه محض است.

کارشناس مسائل سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: گفته‌های اخیر ترامپ از عدم درک استراتژی‌های ایران نشات می گیرد. او به اشتباه فکر می کند با طرح مباحث اقتصادی و دادن امتیاز ، ایران از مواضع اعتقادی خود دست می‌کشد. اما برخلاف حرف های بی پایه و اساس ترامپ ایران به راحتی به دنبال تقاضای مذاکره با ترامپ و امثال او نخواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترامپ ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۴ تير ۱۳۹۷
ترامپ هنوز ما ایرانیان را نشناخته نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۴ تير ۱۳۹۷
خدا ترامپ نادان را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۴ تير ۱۳۹۷
ما باید با تمام توان خود هسته ای را ادامه دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۴ تير ۱۳۹۷
آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیست
آخرین اخبار