رئیس پلیس فتا استان بوشهر با توجه به ایام تابستان و مسافرت‌های تابستانه از هم استانی‌ها خواست، هنگام سفر برای لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌همراه خود از رمز‌های ترکیبی و پیچیده مانند حروف، علائم و عدد استفاده کنند تا در صورت سرقت یا جا ماندن، کسی نتواند به اطلاعات خصوصی آن‌ها دست یابد.

توصیه‌های ویژه پلیس فتای بوشهر برای سفر‌های تابستانهبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،مهدی قاسمی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام تابستان ممکن است بسیاری از کاربران فضای مجازی در طول مسافرت، دسترسی آسان به اینترنت پرسرعت را نداشته باشند و از اینترنت‌های عمومی رایگان در هتل‌ها، رستوران‌ها، بوستان و تفرج‌گاه‌ها و سایر اماکن عمومی استفاده کنند، بنابراین باید در نظر داشته باشند، چون افراد مختلفی می‌توانند به این نوع اینترنت‌ها بدون رمز متصل شوند، لذا امنیت بالایی را نمی‌توان برای آن‌ها در نظر گرفت.

وی افزود: مسافران به هنگام خروج از منزل دستگاه مودم خود را خاموش کرده و سعی کنند در زمان استفاده از اینترنت‌های عمومی به هیچ عنوان، اطلاعات مهم نظیر رمز کاربری و اطلاعات بانکی را از طریق سیستم‌های خود در فضای مجازی ثبت نکنند و همچنین تلفن همراه و سیستمی که از آن استفاده می‌کنند در هنگام اتصال به اینترنت فاقد هرگونه اطلاعات خصوصی و مهم باشد.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر خاطرنشان کرد: در صورت عدم استفاده از اینترنت تلفن همراه در سفر گزینه وای‌فای را غیرفعال کنید و پیش از انجام سفر و قبل از خرید بلیط از جعلی نبودن درگاه پرداخت اینترنتی اطمینان حاصل کنید.

وی یکی از مهمترین تهدیدات سرقت اطلاعات شخصی را دانلود نرم افزار‌های جذاب و رایگان نام برد و افزود: به هیچ عنوان در طول سفر نرم افزار‌های جذاب و رایگان از سایت‌های غیر معتبر دانلود و نصب نکنید، زیرا اکثر این نرم افزار‌ها مانند جاسوس عمل کرده و تمامی اطلاعات شما را هک و از آن سوء استفاده میکنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در پایان از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس‌فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/م

پلیس فتای بوشهر برای سفر‌های تابستانه توصیه های به همشریان نموده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.