اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان گفت: بستر لازم برای اجرای مراسم باداراک در کشور با آزادی کامل فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گریگور چیفچیان اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان گفت: بر اساس رهنمود‌های امام راحل و مقام معظم رهبری منعی در اجرای مراسم مذهبی برای اقلیت‌های دینی در ایران وجود ندارد.
 اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان با تقدیر ویژه از مسوولان نظام جمهوری اسلامی که امکان اجرای مراسم دینی برای اقلیت‌های مذهبی فراهم کرده اند، اضافه کرد: بستر لازم برای اجرای این مراسم در کشور برای مسیحیان با آزادی کامل فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه مراسم عبادی سالانه قره کلیسا منحصر به این مکان مذهبی و تنها برای زیارت این کلیسا نیست، ادامه داد: همه مسیحیان و به ویژه ارامنه جهان آیین‌های عبادی خود را همزمان با مراسم باداراک انجام می‌دهند.
چیفچیان بیان کرد: در قره کلیسا علاوه بر باداراک، مراسم زیارتی نیز در محل شهادت تاتائوس در این کلیسا انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه اهمیت قره کلیسا به اجرای مناسک دینی تنها در این سه روز منحصر نمی‌شود، افزود: در طول سال آیین‌های مذهبی در این کلیسای مهم برگزار می‌شود.
اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان با تاکید بر اینکه قره کلیسا یک مکان مقدس نظیر مکان‌های مذهبی سایر ادیان است، بیان کرد: این کلیسا یک مکان تاریخی صرف نیست و باید در طول سال مورد احترام قرار بگیرد.
چیفچیان از رسانه‌ها خواست تا حرمت و شان مذهبی این عبادتگاه را تببین کنند، زیرا در طول سال و در برخی مناسبت‌ها افرادی با دید یک اثر باستانی با قره کلیسا رفتار می‌کنند و با برخی رفتارها، حرمت آن را به صورت شایسته بجا نمی‌آورند.

انتهای پیام/م

برگزاری مراسم باداراک در قره کلیسا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.