استاندار اصفهان گفت: چاره‌ای جز منطقی کردن و اصلاح الگوی کشت و تولید محصولات کشاورزی نداریم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده امروز در اجتماع کشاورزان شهرستان برخوار در حبیب‌آباد اظهار کرد: به جای دعواهای بچگانه بر سر انتقال آب بین شرق، غرب و شمال استان اصفهان، به دنبال اصلاح الگوی کشت متناسب با کم‌آبی باشیم.

وی از پیگیری طرح‌های انتقال آب حوزه به حوزه و انتقال آب از خلیج‌فارس به استان اصفهان خبر داد و افزود: در حالی که بدترین وضعیت آبی را در 40 سال اخیر تجربه می‌کنیم، چاره‌ای جز منطقی کردن کاشت و تولید محصولات کشاورزی نداریم.

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم تغییر الگوی کشت خاطرنشان کرد: به جای کشت هندوانه و خربزه، باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای، دامداری و پرورش شترمرغ برویم.

مهرعلیزاده اظهار داشت: اعتبارات یکپارچه‌سازی اراضی و آبیاری نوین کشاورزی برای کشاورزان شهرستان برخوار تأمین می‌شود؛ با انتقال آب حوزه به حوزه سهم کشاورزان برخواری از این انتقال بیشتر خواهد شد، اما طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به ازای انتقال هر مترمکعب 25 هزار تومان هزینه تمام شده خواهد داشت.

وی در باره مشکلات کم‌آبی زاینده‌رود یادآور شد: دولت قبل نباید اجازه توسعه کشاورزی را در حاشیه زاینده‌رود به چهارمحال و بختیاری می‌داد.

استاندار اصفهان در رابطه با انتقادها پیرامون بی‌عدالتی در پرداخت خسارت نکشت تصریح کرد: به تبعیض در تخصیص آب و پرداخت خسارت به کشاورزان اعتقادی ندارم و تلاش می‌کنم عدالت را در این خصوص برقرار کنم.

 

انتهای پیام/م

استاندار اصفهان در اجتماع کشاورزان شهرستان برخوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار