به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه ساله با بازیهای جدیدی از کمپانی یوبیسافت آشنا میشدیم، اما نه آنقدر جدید که فکر کنید، تنها ایده هایشان جدید بود و یوبیسافت نتوانست از این ایده ها بازیهای سرگرم کننده ای بسازد.
در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا در این مطلب شما را با شاهکار جدید یوبیسافت به نام Watch Dogs 2 آشنا نماید، پس پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.
نیویورک آخرالزمانی یا سفر به دوران انسانهای اولیه ایدههای خوب و جذابی بودند، اما بعد از چند ساعت کمی کسل کننده میشدند. اما سرانجام ؛ یوبیسافت نیز از اشتباهات خود درس گرفته و توانست یکی از بهترین ایده هایش را ادامه بدهد و از آن یک بازی سرگرم کننده و خوب بسازد.
یوبیسافت دیگر Watch Dogs 2 را در نمایشی حماسی و با تریلرهای CGI که تبدیل به امضای این شرکت شدهاند معرفی نکرده است. بلکه به یک رونمایی آنلاین بیست دقیقهای بسنده کرد و در آن، نه تنها گیمپلی از بازی را نمایش داد که تقریباً اطلاعات نهایی بازی را شامل می شد ، اطلاعاتی از قبیل داستان، شخصیتها و مکانسیمهای جدید گیمپلی و مهمتر از همه گفت که به نظرات گیمرها در خصوص نسخهی اول گوش داده است.
بیشتر بخوانید: سازندگان Angry Birds و Watch Dogs در کاخ سفید
اولین قدم آنها در بازطراحی Watch Dogs تغییر شخصیت اصلی بازی از کاراکتری کاریزماتیک به پسری امروزی بود که نشان از تغییر صد و هشتاد درجهای اتمسفر بازی دارد. این تغییر به بهترین شکل ممکن خودش را در بازی نشان میدهد.
از داستان گرفته تا گیمپلی و گرافیک، همه در جهت ارائهی تجربهای جذاب گرد هم آمدهاند. مارکوس هالووِی، پروتاگونیست بازی هکر جوانی است در سیستم عامل فراگیر شهر سانفرانسیسکو به نام CTOS ۲، اتهاماتی به او زده شده و حالا در تلاش است تا با عوامل پشت پرده و در رأس آنها شرکتی به نام Blume بجنگند.
توجه به این نکته خالی از لطف نیست که راه حل داستانی بازی تقریباً ساختار مشابهی دارند:
ساختمان یا منطقهای محافظت شده که باید دستگاهی را هک کنید و اطلاعاتی به دست بیاورید. اما این ساختار مشابه باعث نشده هیچگاه احساس خستگی کنید و کاری تکراری انجام دهید، چرا که درخت ارتقای مارکوس شاخ و برگ زیادی دارد و در هر مرحله ابزار و گجتهای بیشتری از مرحلهی قبل در اختیار دارید.
پهپاد و ماشین کنترلی، دوربینهای مدار بسته، جعبههای تقسیم، گوشیهای موبایل و در کل همهی وسایل الکتریکی، اسلحههای مارکوس در مراحل هستند و میتوانید بدون شلیک یک گلوله مأموریت را به هدف برسانید. در این روش، اما باید حوصلهی بیشتری داشته باشید و منطقه را به خوبی بازرسی کنید، نقاط کور را تشخیص دهید و رفتار مأمورها را بررسی کنید.
ببینید: تاثیر بازیهای رایانهای بر مغز
برخی مراحل بازی Watch Dogs 2 اصلاً ساده نیست و حتی با کمک مسلسل و شاتگان نیز باید فکرشده عمل کنید. روش پر سر و صدا چندان چنگی به دل نمیزند چرا که گانپلی بازی، آن ظرافت و نرمی حالت مخفیکاری را ندارد و به نظر میرسد سازندگان وقت زیادی برای آن نگذاشتند.
مارکوس یک هکر است و بدون شک به تجهیزات مختلفی دسترسی دارد. یکی از این تجهیزات یک هواپیمای کوچک کنترلی است که البته بسیار هم در جریان بازی کارآمد است و میتواند به شما کمکهای زیادی کند. به کمک این هواپیمای کوچک، خصوصاً اگر ترجیح بدهید مخفیانه مراحل را پیش ببرید، میتوانید از جزئیات هر مکانی که میخواهید به آن نفوذ کنید باخبر شوید و مهمتر از آن، محل حضور دشمنان را پیدا کنید.
جدا از مراحل اصلی، در سان فرانسیسکو آنقدر کار برای انجام دادن هست که بتوانید کمی از هک کردن فاصله بگیرید و به فعالیتهای جانبی بپردازید. با اسمارتفون مارکوس میتوانید اپهای مختلفی را دانلود کنید در شهر به دنبال کارهای متفرقه باشید.
با اپ Driver SF میتوانید مسافر سوار کنید و کاری را که هرکدام از شما میخواهند انجام دهید. با ScoutX هم میتوانید از مناظر دیدنی شهر عکس بگیرید و دنبالکنندههای گروهتان را افزایش دهید. علاوه بر اینها مسابقات موتور و قایق و حتی و پهپاد هم در شهر وجود دارد و گاهی هم برخی همگروهیهایتان از شما کاری میخواهند که بعضاً اندازهی یک مأموریت داستانی وقت میبرند.
کاملاً مشخص است که Watch Dogs 2 از لحاظ محتوا کم و کسری ندارد و میتوان به یوبیسافت آفرین گفت که این مشکل بزرگ بازی هایش را رفع کرده است. اگر یادتان باشد سازندگان وعده داده بودند که این نسخه را میتوانید به طور کاملاً مخفیانه و بدون آسیب رساندن به کسی به پایان برسانید.
بیشتر بدانید: از صنعت بازی رایانه ای چگونه پول در بیاوریم
به هر حال باید گفت که این مسئله حقیقت دارد و این نکته جالبی است که میتوان با استفاده از اسلحه مخصوص مارکوس که با آن دشمنان بیهوش میشوند، بازی را به این گونه به پایان رساند.
البته باید گفت که چه آتش بازی به راه بیندازید و چه بی سر و صدا بازی را پیش ببرید، چندان تفاوت خاصی در بازی به وجود نمیآید که خود مسئله عجیبی است، ولی به هر حال برای افرادی که دوست ندارند بیجهت دیگران را به قتل برسانند، این ویژگی ممکن است خوشایند جلوه کند.
نکته بعدی این است که در مخفی گاههای هکرهای ددسک، میتوانید از پرینترهای سه بعدی استفاده کنید و تجهیزاتی که به آنها نیاز دارید، چون اسلحههای مختلف را بسازید. در این زمینه شما از لحاظ ظاهری میتوانید تقریباً به هر شکلی که دوست دارید، یک اسلحه را طراحی کنید، ولی از بعد فنی و ساختاری دستتان برای به وجود آوردن تغییر در اسلحهها چندان باز نیست.
این مسئله با توجه به تنوعی که در دیگر زمینهها، چون موسیقیها، مردم شهر، لباسهای مارکوس و البته خودروها وجود دارد چندان خوشایند به نظر نمیرسد، اما به هر حال همین که ظاهر اسلحه را هم میتوان شخصی سازی کرد، خود نکته جالبی به شمار میرود. حال که بحث اسلحهها شد، باید اشاره کنیم که تنوع اسلحهها هم مثل نسخه نخست در حد قابل قبولی قرار دارد و ایرادی به آن وارد نیست.
رانندگی بازی بهتر شده و دیگر از آن رانندگیهای مصنوعی خبری نیست و این از بهترین تغییرات نسبت به نسخه قبل است.
با توجه به عرضه یک نسخه جدید، بدون شک همگی ما انتظار داریم تا این ایرادات رفع شده باشند و با یک بازی کاملتر و کمنقصتر مواجه باشیم. همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم، Watch Dogs 2 پیشرفتهای بسیاری نسبت به نسخه اول کرده است و گیم پلی بازی هم مشمول این موضوع میشود.
در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که اگر نسخه اول را بازی کرده باشید، حتماً یادتان هست که برخی مراحل را هم میشد به صورت مخفیانه پیش برد، هم به صورت پر سر و صدا.
بیشتر بدانید: درآمد بازی های رایانه ای در ایران و جهان چقدر است؟ + اینفوگرافی
در نسخه جدید اولاً تعداد مراحلی که میتوانید آنها را دقیقاً به همان شکلی که دوست دارید پیش ببرید بسیار بیشتر شده است و ثانیاً، اینجا تفاوتها میان روش مخفیانه و روش پر سر و صدا بسیار آشکارتر است.
در این نسخه مخفیانه پیش بردن مراحل بسیار لذت بخشتر است. اگر روش مخفیانه را انتخاب کنید باید هر چه بیشتر و هوشمندانهتر از قابلیتهای هک (که در این نسخه پیشرفت کردهاند) استفاده کنید و بدون شک لذت هک کردن در Watch Dogs 2 نسبت به لذت تیراندازی، بسیار بیشتر است. البته درگیریهای تن به تن نسبت به نسخه نخست خیلی تفاوتی نکردهاند، فقط جای آن باطوم با یک وسیله آونگ مانند که مارکوس میتواند آن را محکم به صورت دشمنان بکوبد عوض شده است.
هنوز هم تنها چند ثانیه طول میکشد تا دشمن را با این وسیله از پای در آورد (درست مثل نسخه اول) و شاهد ایجاد شدن یک درگیری جذاب و جالب (همانند عناوینی، چون Sleeping Dogs) نیستیم. این مسئله تا حدی ناامید کننده است؛ به هر حال سازندگان میتوانستند تغییرات گستردهای در سیستم مبارزات تن به تن ایجاد کنند، ولی هنوز این اتفاق رخ نداده است.
انتهای پیام/