مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: مناطق شهری سیستان و بلوچستان سالانه با کمبود ۱۰ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی مواجه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، میرادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه در بخش شهری استان، ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب مصرفی و نوشیدنی تامین می‌شود که در اوج مصرف با کمبود ۱۰ میلیون متر مکعب مواجه می‌شویم.

میرادی افزود: سیستان و بلوچستان در منطقه‌ای گرم و خشک واقع شده است که بیش از دو دهه با مشکل خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و این موضوع زمینه ساز مشکلات زیادی برای مردم شده است.

میرادی افزود: چنانچه هر شهروند در استان به طور میانگین ۳۰ لیتر در شبانه روز در مصرف آب صرفه جویی کند به لحاظ مدیریت منابع آبی و توزیع آب، مشکلات بحرانی و قطعی آب نخواهد بود.

وی همچنین با اشاه به اینکه طی برآورد و نظر کارشناسان خارجی ۴۵ کشور در جهان در معرض خشکسالی شدید هستند و ایران در رتبه چهارم فهرست هشدار قرار دارد گفت: این رده بندی، بحران کم آبی و بی آبی را به مردم استان گوشزد کرده و آن‌ها باید در مصرف آب کمال دقت و صرفه جویی را داشته باشند.

همچنین کارشناس مدیریت مصرف آب و فاضلاب استان گفت: هر شهروند سیستان و بلوچستان در شبانه روز حدود ۱۶۰ لیتر آب مصرف می‌کند که از استاندارد‌های داخلی و بین المللی فاصله بسیار زیادی دارد.

علمی، میانگین بارش یک سال کامل آبی در استان را حدود ۱۱۳ میلی متر عنوان کرد و افزود: متاسفانه پارسال این رقم به ۲۹ میلی متر رسیده که نشان دهنده کاهش ۷۵ درصدی نزولات جوی در استان است.

وی همچنین از مردم استان خواست از تجهیزات و وسایل کم هزینه در صرفه جویی آب استفاده کنند تا از این طریق شاهد کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصد در مصرف آب شهری باشیم.

انتهای پیام/ع

کمبود آب آشامیدنی در سیستان وبلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار