تیم دانشجویی گروه مکانیک دانشگاه بیرجند در مسابقات کشوری آب شیرین کن خورشیدی ، مقام سوم را کسب کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  فنایی عضو هیات علمی گروه مکانیک و استاد راهنمای تیم دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: گروه 5 نفره دانشجویی نورگستران شرق با  تهیه طرح فنی و ساخت دستگاه آب شیرین کن خورشیدی پله ای پس از تایید ارزیابان و داوران مسابقه ، موفق شدند در مسابقات کشوری آب شیرین کن خورشیدی شرکت کنند . 

 وی از تلاش 7 ماهه این تیم برای ساخت این دستگاه به صورت نمونه کوچک آزمایشگاهی خبرداد و افزود: ساخت دستگاه آب شیرین کن خورشیدی پله ای اولین اقدام این گروه برای شرکت در مسابقات بود که تهیه طرح فنی و ساخت آن برعهده تعدادی از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد قرار گرفت.

وی در خصوص نحوه کار این دستگاه گفت: دستگاه از صفحات خورشیدی به صورت پلکانی تشکیل شده است که آب از طریق یک مجرا به روی این صفحات می ریزد و پس از عبور بر اثر گرمای تولید شده برروی سطح آن به بخار آب  تبدیل می شود.

عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه بیرجند گفت: بخار آب تولید شده بر روی یک سطح شیشه ای تقطیر می شود سپس آب تقطیر شده در یک مخزن جمع آوری و  به آب شیرین تبديل خواهد شد. 

 فنایی با بیان اینکه 11 گروه تخصصی در این جشنواره شرکت داشتند، افزود: دومین جشنواره انرژی خورشیدی با هدف فرهنگ سازی استفاده از این انرژی در سه محور تولید آب صنعتی، تخلیه صفر مایع و تولید آب شرب خانگی برگزارشد.

بنا به گفته عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه بیرجند، تیم 5 نفره دانشجویی به سرپرستی سید حمزه احمدی و با مشارکت ولی محمد رزداری، سجاد حسامی، مجید حمیدی و عباس سپاهی در این مسابقات شرکت کردند.


مسابقات کشوری آب شیرین کن خورشیدی، 18 تا 20 تیر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران برگزار شد.

انتهای پیام / ط آ

برچسب ها: ورزش ، اختراع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار