فرمانده ناحیه مقاومت ثارالله خارگ با تاکید بر توسعه فعالیت‌های ورزشی در این جزیره گفت: برنامه‌های فرهنگی در جزیره خارگ تقویت شود.

برنامه‌های فرهنگی در جزیره خارگ تقویت شودبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیروس حیاتی بعد از ظهر شنبه در نشست شورای اداری بخش ویژه خارگ اظهار داشت: بمناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با همکاری حوزه مقاومت خواهران جزیره خارگ مراسمی برگزار خواهد شد، باتوجه به وضعیت فرهنگی اجتماعی امیدواریم هستیم حضور پرشوری خواهران در این مراسم داشته باشند.

وی افزود: با توجه به وضعیت فرهنگی جامعه از وضعیت برنامه‌هایی که در این حوزه برگزار می‌شود گلایه داریم؛ جا دارد همه مسئولین حمایت کنند، به‌ویژه کسانی که می‌توانند در این مراسم تاثیر گذار باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت ثارالله خارگ تصریح کرد: بودجه‌ها و اعتباراتی در این زمینه به ادارات و نهاد‌ها تخصیص گرفته است، ولی متاسفانه همراهی و کمکی در این زمینه نشده است و مطمئنا اگر همکاری لازم صورت در این حوزه صورت نگیرد مطمنا کسانی که این بودجه‌ها را دریافت کرده اند را رسانه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: به زودی یک مراسم بزرگ در حوزه تقدیر از مدیران و کارمندان نمونه که با روحیه جهادی و بسیجی خدمت می‌کنند برگزار خواهد شد، خارگ خط مقدم اقتصاد کشور بوده است و ما نباید زحمات و تلاش کارکنان خدوم این جزیره را نادیده بگیریم.

حیاتی با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته در حوزه ورزش جزیره خارگ یادآورشد: بسیج با هم افزایی و توان بالای خود وارد مقوله ورزش در جزیره شده است و امیدوار هستیم شاهد پرورش در این زمینه باشیم و این امر به جز همراهی مسئولان محقق نخواهد شد.

تشریح فعالیت‌های بهزیستی خارگ

رئیس اداره بهزیستی جزیره خارگ نیز در این نشست ضمن تبریک هفته بهزیستی اظهار کرد: ساماندهی لازم در حوزه توانبخشی، اجتماعی، معلولان و زنان بی‌سرپرست در بخش ویژه خارگ صورت گرفته است و هم اکنون ۱۵۵ پرونده فعال در این زمینه وجود دارد.

ناصر فریدی افزود: در حوزه مددجویان هم این اداره ورود ویژه داشته است حدود ۲۴۰ نفر مددجو تحت پوشش و حمایت بوده و همچنین این اداره بصورت مستقیم مستمری به حدود ۶۵ مددجو در جزیره خارگ یکی دیگر از خدمات این اداره بوده در جزیره خارگ است.

رئیس اداره بهزیستی جزیره خارگ تصریح کرد: پرداخت تهسیلات به افراد تحت پوشش در جزیره خارگ با مرکز استان بصورت ویژه در دست پیگیری بوده است و سالیانه به ۱۰ الی ۱۵ نفر وام اشتغال زایی پرداخت شده است.

فریدی خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم با همدلی و همراهی تمامی مسولان بخش ویژه خارگ خدمات بیشتری به این قشر نیازمند تخصیص یابد.

اانتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.