تامین انرژی در سطح کشور علت خاموشی های مکرر

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت: خاموشی‌های مکرر به دلیل تأمین انرژی در سطح کشور رخ می‌دهد که این امر به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی اکبر صباغ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان  در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: خاموشی‌های مکرر به دلیل تأمین انرژی در سطح کشور رخ می‌دهد که این امر به همه استان‌ها ابلاغ شده است . مدیریت مصرف انرژی امروز یک ضرورت است چراکه با خارج شدن کل شبکه از مدار برای بازگشت آن با شرایط بسیار سختی مواجه خواهیم بود که متعاقباً از شهروندان بابت قطعی برق عذرخواهی می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: بیشترین میزان مصرف را در ساعات پیک ۱۱ الی ۱۵ و۲۰ الی ۲۴ شاهد هستیم و می‌کوشیم تا خاموشی‌ها را تا میزان بسیاری کاهش دهیم و باید مصرف برق به‌ویژه در ساعات پیک مصرف به‌درستی مدیریت شود تا عواقب آن متوجه کشور نباشد.

صباغ تصریح کرد: ۲۰ تا ۳۰ درصد برق در وسایل سرمایشی مصرف می‌شود و امسال ازنظر مصرف با افزایش ۱۰ درصدی مواجه هستیم که صرفه‌جویی مردم در ساعات پیک و تنظیم درجه حرارت خانه‌ها می‌تواند کمبود برق را در کشور جبران کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان باین کرد: ۷۰ درصد برق استان سمنان در بخش صنعت و خدمات صرف می‌شود و واحدهای تولیدی و صنعتی با کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق توانستند همکاری مطلوبی با شرکت برق داشته باشند تا از این طریق بتوان بخش عمده‌ای از انرژی موردنیاز را تأمین کرد.

انتهای پیام / گ

۷۰ درصد برق استان سمنان در بخش صنعتی و خدماتی صرف می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.