مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت:در سال زراعی جاری و برای اولین بار بیش از 14 هکتار از مزارع کشاورزی این منطقه به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

کشت گیاهان دارویی در تایباد افزایش یافتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد میری مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود:در حال حاضر کشت گیاهان دارویی از جمله گل گاو زبان. چای ترش. کدوی تخم کاغذی. رازیانه. عناب و زرشک در مناطق مستعد این شهرستان کشت شده است.

وی ادامه داد: از مرحله کاشت تا برداشت گیاهان دارویی نسبت به نوع محصول بین 25 تا 35 نفر روز در هر هکتار در سطح مزارع این شهرستان مشغول به کار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با بیان اینکه گل محمدی از دیگر گیاهان دارویی این شهرستان می‌باشد تصریح کرد: در سال زراعی گذشته بیش از 360 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گیاه دارویی گل محمدی اختصاص پیدا کرد که بیش از 720 تن گل محمدی از سطح مزارع این شهرستان برداشت شد.

محمد میری گفت:در جهت تغییر الگوی کشت محصولات زراعی و باغی مختلف در سطح شهرستان تایباد در حال حاضر بیش از 12 هزار هکتار از مزارع کشاورزی و باغات به کشت محصولات کم آب طلب اختصاص دارد.

گفتنی است شهرستان تایباد بیش از 43 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی و هفت هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد.
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.