معاون وزیر کشور گفت: الگوى نادرست استفاده از فضاى مجازى باعث افزايش مفاسد اخلاقى شده است.

هيچ زنى نبايد در پاتوق‌هاى معتادان حضور داشته باشد/افزايش مفاسد اخلاقى در فضاى مجازى نگران كننده استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تقی رستم وندی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد, اظهار کرد: زابل ٣٠٠-٤٠٠ هزار نفر جمعيت دارد؛ چطور می‌تواند ٦ هزار گور خواب داشته باشد.

معاون وزیر کشور افزود: بر اساس پيگيرى‌هاى انجام شده، گفته شد يك نفر گور خواب وجود دارد كه خودش قبول نمی‌كند به مراكز درمانى برود.

وی ادامه داد: بر اساس دستور وزير كشور هيچ زنى نبايد در پاتوق هاى معتادان حضور داشته باشد و بايد به مراكز درمانى منتقل شود. هزینه‌ای که سالانه برای درمان اعتیاد صرف می‌کنیم نسبت به دنیا یک دهم است؛ در دنیا 20 دلار روزانه صرف این کار می‌شود که در ایران این رقم 2 دلار است.

رستم وندی با بیان اینکه افزايش مفاسد اخلاقى در فضاى مجازى نگران كننده است, تاکید کرد: با فراگير شدن شبكه‌هاى اجتماعى شاهد رشد مفاسد هستيم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: ٣٥ درصد جرايم سايبرى در كشور اخلاقى است؛ البته اين موضوع در دنيا هم به اين شكل می‌باشد و نگران كننده است.

رستم وندی تاکید کرد: ده سال پيش گزارش درآمد مالى مستهجن ١٠ ميليارد دلار بوده كه در سال ٢٠١٧ به ٩٠ ميليون دلار رسيده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه الگوى نادرست استفاده از فضاى مجازى باعث افزايش مفاسد اخلاقى شده است.

معاون وزیر کشور در خصوص شیوع مواد مخدر در کشور گفت: در سال ۹۰ براساس پژوهشها ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور داشتیم که این رقم در سال ۹۴ به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: این پیمایش در سال ۹۴ و از طریق مراجعه خانه به خانه و ارائه پرسشنامه انجام شد و نتایج آن به صورت تخمینی در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: طیف مصرف مواد مخدر شامل مصرف، سوء مصرف، وابستگی به مواد و اعتیاد به مواد مخدر است که در سوء مصرف حالات روانی و رفتاری فرد تحت تأثیر قرار می گیرد. در وابستگی فرد بدون مواد نمی تواند زندگی عادی داشته باشد و در اعتیاد مواد مخدر بر تمام جنبه های زندگی و تصمیم گیری فرد حاکم می شود.

رستم وندی خاطرنشان کرد: در یک دهه اخیر به دلیل گسترش مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه و کراک میزان مصرف کنندگان در دهه ۸۰ به شدت افزایش یافت. اگر مواد مخدر سنتی ۲۰ سال طول می کشد تا فرد را کارتن خواب کند، مصرف مواد مخدر صنعتی به ویژه به صورت ترکیبی ظرف یک دهه بدن فرد را تخریب و او را کارتن خواب می کند. به همین دلیل در دهه ۸۰ شاهد افزایش تعداد معتادان متجاهر هستیم که دست به سرقت و کودک ربایی می زدند.

وی با بیان اینکه شاید نتوان ادعا کرد تعداد معتادان کم شده است، تصریح کرد: میزان مصرف کنندگان مواد مخدر به دلایل مختلف از جمله افزایش مراکز درمان به حدود ۸ هزار و ۶۰۰ مرکز که حدود یک میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهند از جمله دلایل کاهش مصرف است. در دهه ۸۰ این شبکه بزرگ درمان را نداشتیم. ظرفیت مراکز نگهداری معتادان ۵ سال پیش ۴۰۰ هزار نفر بود که امروز به ۸ هزار نفر در تهران رسیده است.

معاون وزیر کشور حلقه مفقوده در ترک اعتیاد را حمایت های اجتماعی و ایجاد اشتغال برای بازگشت فرد به خانواده و اجتماع دانست و گفت: سال ۹۶ برای ۷ هزار معتاد پس از ترک شغل ایجاد شد که البته ناکافی است.

رستم وندی در ادامه گفت: اقدامات زیادی برای کاهش طلاق انجام می‌شود برای مثال 30 هزار نفر از خانواده‌های زندانیان در سال 96 تحت پوشش آموزش و توانمندسازی قرار گرفته‌اند تا بتوانیم از فروپاشی خانواده‌های زندانیان جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: هزار و 800 تا دو هزار قتل سالانه در ایران داریم که ما را در رتبه 154 جهان قرار می‌دهد؛ اما فضاسازی رسانه‌ای این قضیه را بزرگ جلوه می‌دهد.

وی در خصوص آمار خودکشی گفت: در کشوری مثل کره جنوبی آمار خودکشی 28 در هر 100 هزار نفر است که این کشور در رتبه سوم جهان قرار دارد در ایران این عدد 5 نفر در هر 100 هزار نفر است.

معاون وزیر کشور در خصوص حاشیه نشینی نیز گفت: بر اساس اطلاعاتی که از وزارت راه و شهرسازی داریم در دو سال اخیر پرونده‌های مرتبط با تخریب اراضی شهری صفر بوده است؛ کمربند سبزی که برای شهرها ایجاد شد باعث شده تا اراضی شهری تخریب و تصرف نشود و در نتیجه حاشیه نشینی کاهش پیدا کرد.

رستم‌وندی ادامه داد: 11 میلیون نفر حاشیه نشین داریم و 8 میلیون نفر در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند ما جمعا 2 هزار و 700 محله حاشیه نشین، بافت فرسوده و بافت تاریخی داریم که جمعا 141 هزار هکتار مساحت این محله‌ها می‌شود یعنی 18 درصد مساحت شهری ما دو هزار و 700 محله است و 30 درصد جمعیت شهری در این مناطق ساکن هستند.

رستم وندی با اشاره به تجاوز به ۴۰ دختر در ایرانشهر اضهار کرد: این خبر هم کذب بود و در نهایت ۲-۳ نفر برای شکایت به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

انتهای پیام/

با فراگير شدن شبكه‌هاى اجتماعى شاهد رشد مفاسد هستيم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار